IvarT Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Hei Er det noen som har en god DIY på hvordan en selv kan justere nærlysene noelunde korrekt? Takker!
Bauge Racing Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 henger meg på og eg vis da e greit .. holder på med det samme men får det faen ikke til enne lyser heilt sånn som det ska men faen ikke det andre .. så hjelp meg og ivart takk:)
axor Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 henta fra en annen side, googla kjapt på nettet : Den elektriske høydejusteringen forutsetter selvsagt at lysene er korrekt justert, og dette gjøres med justeringshjulet i posisjon 0, tom bil og 1/2 tank. Sjekk lufttrykket først, dersom du er sikkelig petimeter. Gjøres slik (med utgangspunkt i nærlysene): Sjekk først justeringen sideveis, dvs at begge lyktene peker rett forover, og ikke "skjeler". Kjør bilen mot en vegg, sett en vertikal tape eller krittstrek på veggen midt på nærlysene (der assymetrien starter) for både høyre og venstre. Rygg bilen noen meter RETT bakover, og sjekk at senter for lyset fortsatt er rett frem mot markeringenen dine. Juster ved behov. Sjekk deretter justeringen i høyden, som er den viktigste. Dette krever at du har en 100% rett flate foran veggen du sjekker mot (inne i et P-hus/garasjeanlegg, f.x.). Kjør bilen mot en vegg, og sett en horisontal tape eller krittstrek i overgangen mellom lyst og mørkt for både høyre og venstre lys. Rygg bilen 10 m bakover, og juster begge lysene slik at skillet mellom lyst og mørkt er 10 cm under der det var da bilen stod inntil veggen, og du har et godt utgangspunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå