Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som vet om S6S 420G også passer på V12?

På realoem ser det ut som at det bare er S6S 560G som har blitt levert på M70.

Men så har jeg hørt noen si at det holder med S6S kasse.

5HP30 automat kassa som sitter på M60 har jeg sett at også ble levert på M73 motoren i E38. Betyr det at ting er noenlunde likt på disse?

Jeg har klart å finne ut at 420G har 35mm/10 splines, men ikke funnet noe om 560G enda.

Det ser vel heller dårlig ut for at dette skal gå, men siden de (nesten) deler automat så håper jeg ihvertfall. Noen som vet? Eventuellt om det er mulig å mekke til noe her for å få det til.

Skrevet

Virker som at de fleste rundtom er enige om at den passer IKKE til M70 motoren,akkurat hva som er ulikt kan eg ikke svare på men mest sannsynligt er clutch-huset.

Skrevet

clutch huset er ikke likt nei, samme automat kasse som v8 motorene har 5hp30, men annet hus. du kan jo igrunn bruke hvem som helst girkasse som tåler litt juling bare man lager clutch huset\kåpa selv.

ta utgangs punkt i en getrag 420g som har samme aksel som 560g har 35mm 10 splines, så må man lage til en clutch hus imellom motor å kassa da.

men man finner ikke noe man får kjøpt ferdig som er bolt on utenom den original s6s 560g kassa, som ikke er lett å skaffe, eller når man først finner en så er den ikke akkurat billig.

Skrevet

Ja, hele grunnen til detta er jo at 560G kassene koster svin.

Har muligens funnet ett par 420G kasser så da er det verdt forsøket.

Glemte jo såklart å spørre om de hadde samme splines, men da fikk jeg jo svar uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...