sineer Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Hi =D Jeg har en E34 med m20b25 motor, og toppakningen har røket, 99% sikkert Det jeg lurer på er om det er mulig å sjekke om toppen er gåen/skeiv UTEN å måtte ta den av? Jeg regner egentli med at toppen er skeiv/gåen pga. at den har gått varm en del ganger og toppakninga var vel gåen en stund, ihvertfall hadde jeg skifta termostat osv, men den koka og det var olje i lokket (er vel vanlig ved gåen toppakning?). Og i å med at jeg har kjørt med det, så er det vel stor sjangs for att toppen også er gåen? Nå, etter siste gangen den ble varm så gikk den stygt, hørtest ikke god ut for å si d sånn.. Mvh. sinnr
axor Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 det har jo ingenting å si, når du allikevel skal skifte pakning ? :s
kbteknik Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 hvis du likevel skal bytte toppakning hadde jeg uanset sendt den til planering, det koster ikke stort og hvis du ikke gjør det kan du risikere at må av med toppen igen og det koster en ekstra toppakning
sineer Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Skrevet Januar 13, 2009 Jepp, kjøper nok en ny topp (brukt) her på forumet : koster for planing btw?
kbteknik Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Jepp, kjøper nok en ny topp (brukt) her på forumet :koster for planing btw? jeg pleier å gi 500 for planing..
sineer Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Skrevet Januar 13, 2009 Jepp, kjøper nok en ny topp (brukt) her på forumet :koster for planing btw? jeg pleier å gi 500 for planing.. Oki, det blir gjort på alle verksted?
sineer Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Skrevet Januar 13, 2009 nei på de fleste motorverksted Oki Takk for god hjelp
|Ole| Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Du kan sjekke om toppen er bein ved å legge en rettholt på toppen i tilegg til ei litt kraftig lommelykt, kjem det lys igjennom under rettholt bør du plane toppen Om dette er bra nokk får andre meir bil kyndige her på forumet avgjere
sineer Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Skrevet Januar 13, 2009 Du kan sjekke om toppen er bein ved å legge en rettholt på toppen i tilegg til ei litt kraftig lommelykt, kjem det lys igjennom under rettholt bør du plane toppen Om dette er bra nokk får andre meir bil kyndige her på forumet avgjere Jepp, får gjer det
sineer Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Skrevet Januar 15, 2009 Hvis det ikke er toppen som er gåen eller toppakninga, er det lett å se om det er hull i blokka? Og evt. hvordan skjer det?
kbteknik Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Hvis det ikke er toppen som er gåen eller toppakninga, er det lett å se om det er hull i blokka? Og evt. hvordan skjer det? det tror jeg ikke du skal tenke på, det er veldig sjelden det skjer, men når toppen er av kan du evt slipe med 800 - 1000 papir på toppen av blokken, så ser du om der er sprekker mellem olje og vannkanaler.. men det er ikke ofte det skjer, toppakning og planerin er nokk tingen.
E36Cab1 Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Skal du være helt sikker mht sprekker må du trykkteste den. På 6 syl topp er max skjevhet 0.10mm
kbteknik Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Skal du være helt sikker mht sprekker må du trykkteste den. På 6 syl topp er max skjevhet 0.10mm men trykktesting gjør de vanligvis der de planerer toppen, det pleier å være med i prisen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå