Gå til innhold

Hvor er det best å ta signal fra? (E90)


Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med å finne utav hvor det er lettest å hente signal fra høyre og venstre kanaler ifra. Jeg tenker fra de kablene i døra, men jeg vet ikke helt... Vil rive opp minst mulig panel og interiør for å komme til. Skal legge signal fra R/L kanalene til en aktiv subwoofer baki bilen. Jeg kommer til å bruke sånne som "skjærer" seg inn i kabenel for å dele signalet.

Setter pris på raskt og presist svar, siden jeg helst ville begynne på det imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen vanlig audio utgang på denne. Du må koble til til høytaler signala. Du må da ha ein forsterkar som takler høgnivå inngang. Kor du skal koble det kjem for å hente desse signala kjem ann på om du har standard, eller Hifi Pro(Logic7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen vanlig audio utgang på denne. Du må koble til til høytaler signala. Du må da ha ein forsterkar som takler høgnivå inngang. Kor du skal koble det kjem for å hente desse signala kjem ann på om du har standard, eller Hifi Pro(Logic7)

Tror ikke jeg har Logic7 - finner ingen forsterker noensteds, men kanskje jeg leter på feil plass.

Har ikke sett under baksetene, men der er vel bare de to orginale subbene?

Jeg har en subwoofer fra Pioneer med innebygget forsterker, og den skal ha høynivåsignal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen kan hjelpe meg med å finne utav hvor det er lettest å hente signal fra høyre og venstre kanaler ifra. Jeg tenker fra de kablene i døra, men jeg vet ikke helt... Vil rive opp minst mulig panel og interiør for å komme til. Skal legge signal fra R/L kanalene til en aktiv subwoofer baki bilen. Jeg kommer til å bruke sånne som "skjærer" seg inn i kabenel for å dele signalet.

Setter pris på raskt og presist svar, siden jeg helst ville begynne på det imorgen.

Enklest er det ved sparkepanelet, hvis du vil bruke front kanalene som "kilde" eller ved høytalerene bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man stjeler signal fra en kanal, kan man ha høytaleren som egentlig skal være der, tilkoblet parallelt? Eller må man da kutte ut en høytaler, da helst 2 ettersom det er dumt med lyd i en høytaler baki..

Bare lurer litt, holder på å montere i en E90 hvor jeg før hadde uorginal pioneerspiller, men ønsket å bruke orginalspiller igjen da den passer mye bedre inn i en eller fin bil.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du parallellkobler de sammen, hvis det går (med tanke på motstand?)... Jeg har aldri hatt problemer med å parallell koble signaler, men det finnes visst noen problemer med effekten på de høytalerne du stjeler signal fra. Vet ikke nok til å svare på om det er noen merkbar forskjell eller ei.

Forresten, hvis jeg har Logic7 - hvor finner jeg forsterkeren? Og hvis ikke, er det selve spilleren som er forsterker eller finnes det en ekstern en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...