LarsFromasj Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Hei! Hva slags olje er å anbefale på S50B30? Kun sommerkjøring... På forhånd takk!
Erik_S Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Jeg kjører Agip racing 10w60. Sies at den tåler mer hardkjør før oljetemp. blir for høy. I tillegg er den mye billigere enn Castrol TWS/Edge sport. Kan kjøpes her: www.ndias.no Men er sikkert like mange meninger om dette teamet, som det er medlemmer her på forumet. Prøv å søke litt. Vet jeg har sett flere tråder som omhandler olje på S-motor.
oddis Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Jeg har lurt lenge på dette. Jeg syns Castrolprisene på 10w-60 olja er hinsides all fornuft. Vi snakker om en motor fra tidlig 90-tall, ikke en F1 motor. Har snakket med omtrent alt som kan krype og gå av S50 folk jeg vet om her på forumet, og flere er enige at den castrol olja er temmelig overkill da man bruker en sånn motor året rundt. For meg er det helt på styr å bruke 1500kr på oljebytte hver 5-6000km. Greit nok hvis bilen går kun som racingbil på bane, men når man starter den i -25, kjører til og fra jobb og raser fra seg innimellom så er ikke en slik olje nødvendig. Har snakket med fire stykker som alle har kjørt på 10w-40 olje på vinterstid, uten problem med hverken oljetrykk, temp eller overdrevent oljeslagg (på S50 motoren). Agip oljen har jeg også hørt rosende ord om. Skal prøve den ved neste oljebytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå