Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg gjorde dette på min E30 M3, sprakk ikke de. Men, vet at effekten på skivene blir noe svekket. Men, ser jo unektelig mye råere ut da. Spør akkurat hva du bruker bilen til. Kjører du mye på bane og bremser mye hardt, så kan det jo hende at de kan sprekke..

Var på samme plass skivene dine ble borret :wink:

Har mer troa på slissing ved banebruk, de fjerner den gassen som legger seg mellom skive og kloss ved varme.

Regnet med det.. :) Var noe kjent med nicket.

Skrevet
Tar ikke lange tia å lage program på dette i mazatrol da. Er bare å prøve deg fram med grader på spor og mellom hull;)

sant det, sorry OT :)

Skrevet
Jeg gjorde dette på min E30 M3, sprakk ikke de. Men, vet at effekten på skivene blir noe svekket. Men, ser jo unektelig mye råere ut da. Spør akkurat hva du bruker bilen til. Kjører du mye på bane og bremser mye hardt, så kan det jo hende at de kan sprekke..

Var på samme plass skivene dine ble borret :wink:

Har mer troa på slissing ved banebruk, de fjerner den gassen som legger seg mellom skive og kloss ved varme.

Danner seg ingen gass mellom skiver og kloss uansett varme :roll:

Derimot oppstår det gjerne glasering på br.belegget(fading) pga varme,og der kan slissing være til litt hjelp.

Viktigeste er uansett materialet som er i br.belegget.

Skrevet

Går ut ifra at dette blir gjort slik at det ikke blir kast i skivene på noe vis? Det ser jo ganske snasent ut må jeg si, mulig jeg må kontakte deg etterhvert når jeg skal ha nye skiver:)

Skrevet

Blir ikke no kast i skivene nei, alle slisser evnt hull er likt inndelt rundt hele skiva.

Har laget mange skiver og ikke hørt eller merket noen med kast eller skeivheter

Alle skiver blir bearbeidet i en sånn maskin

mazak.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

Siterer meg selv jeg , det att det sprakk melllom hulla kan jeg tenke meg var begrunn av det var dårlig kvalitet på skivene.

:D

kamerat kjøpte en bil med borra skiver de sprakk ,imellom hver boring til neste,

Men kan være hulla var for nærme hverandre?

Skrevet
Fikser du skjevhet på mc skiver? Har noen nye 'wave' skiver som ble feilmontert...

Aldri prøvd å maskinere mc skiver, de er såpass tynne så blir vondt å spenne opp.

Skivene er vell flytende så får heller ikke satt dem i jigg.

Skrevet

har du muligheten for å plane noen 296mm skiver? er nesten ikke slitekant på dem, men vil ha dem planet og evt slisset.

Skrevet
har du muligheten for å plane noen 296mm skiver? er nesten ikke slitekant på dem, men vil ha dem planet og evt slisset.

Det kan ordnes ja.

elstokke@ Tør ikke ta på meg dreiing av flytende skiver.

Når jeg tar vanlige skiver tar jeg baegge sider i samme oppspenning for å eliminere kast. På flytende må det spennes på selve skiva og da må den snus for å få tatt begge skiver.

Hadde du bodd i nærheten kunne jeg evnt sett på det.

Holder til på Gjøvik jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...