Bent Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Tar ikke lange tia å lage program på dette i mazatrol da. Er bare å prøve deg fram med grader på spor og mellom hull;)
mAZE Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Jeg gjorde dette på min E30 M3, sprakk ikke de. Men, vet at effekten på skivene blir noe svekket. Men, ser jo unektelig mye råere ut da. Spør akkurat hva du bruker bilen til. Kjører du mye på bane og bremser mye hardt, så kan det jo hende at de kan sprekke.. Var på samme plass skivene dine ble borret Har mer troa på slissing ved banebruk, de fjerner den gassen som legger seg mellom skive og kloss ved varme. Regnet med det.. Var noe kjent med nicket.
heltn Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Tar ikke lange tia å lage program på dette i mazatrol da. Er bare å prøve deg fram med grader på spor og mellom hull;) sant det, sorry OT
andreee Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 kamerat kjøpte en bil med borra skiver de sprakk ,imellom hver boring til neste, Men kan være hulla var for nærme hverandre?
roysin Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Skrevet Januar 17, 2009 vil vel tro att det bør være litt avstand mellom hullene ja .
E36Cab1 Skrevet Januar 17, 2009 Skrevet Januar 17, 2009 Jeg gjorde dette på min E30 M3, sprakk ikke de. Men, vet at effekten på skivene blir noe svekket. Men, ser jo unektelig mye råere ut da. Spør akkurat hva du bruker bilen til. Kjører du mye på bane og bremser mye hardt, så kan det jo hende at de kan sprekke.. Var på samme plass skivene dine ble borret Har mer troa på slissing ved banebruk, de fjerner den gassen som legger seg mellom skive og kloss ved varme. Danner seg ingen gass mellom skiver og kloss uansett varme Derimot oppstår det gjerne glasering på br.belegget(fading) pga varme,og der kan slissing være til litt hjelp. Viktigeste er uansett materialet som er i br.belegget.
Stian Børresen Skrevet Januar 17, 2009 Skrevet Januar 17, 2009 Går ut ifra at dette blir gjort slik at det ikke blir kast i skivene på noe vis? Det ser jo ganske snasent ut må jeg si, mulig jeg må kontakte deg etterhvert når jeg skal ha nye skiver:)
Bent Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Blir ikke no kast i skivene nei, alle slisser evnt hull er likt inndelt rundt hele skiva. Har laget mange skiver og ikke hørt eller merket noen med kast eller skeivheter Alle skiver blir bearbeidet i en sånn maskin
hoBo Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Fikser du skjevhet på mc skiver? Har noen nye 'wave' skiver som ble feilmontert...
andreee Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Siterer meg selv jeg , det att det sprakk melllom hulla kan jeg tenke meg var begrunn av det var dårlig kvalitet på skivene. kamerat kjøpte en bil med borra skiver de sprakk ,imellom hver boring til neste, Men kan være hulla var for nærme hverandre?
Bent Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Fikser du skjevhet på mc skiver? Har noen nye 'wave' skiver som ble feilmontert... Aldri prøvd å maskinere mc skiver, de er såpass tynne så blir vondt å spenne opp. Skivene er vell flytende så får heller ikke satt dem i jigg.
elstokke Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Skulle ha fått dreid skivene på min m5. Er flytende 345mm skiver. Lar det seg gjøre? Her er et bilde: Hvor holder du til? Mvh, Peter Stokke
e30 tic Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 har du muligheten for å plane noen 296mm skiver? er nesten ikke slitekant på dem, men vil ha dem planet og evt slisset.
Bent Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 har du muligheten for å plane noen 296mm skiver? er nesten ikke slitekant på dem, men vil ha dem planet og evt slisset. Det kan ordnes ja. elstokke@ Tør ikke ta på meg dreiing av flytende skiver. Når jeg tar vanlige skiver tar jeg baegge sider i samme oppspenning for å eliminere kast. På flytende må det spennes på selve skiva og da må den snus for å få tatt begge skiver. Hadde du bodd i nærheten kunne jeg evnt sett på det. Holder til på Gjøvik jeg
Bent Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Er fortsatt permitert så tar gjerne flere skiver;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå