Alsmarken Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 Hei JEg lurer på hvordan man endrer instillingne, slik at jeg får kombonert utgangen bak, ikke bare bass. Men også lyd til 6x9, for de spiller kun bass nå. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 Gi ein grundigere forklaring med kva slags utstyr du har. (alt utstyr) Har du ein billig spiller med berre 1 utgang, kan det hende at den berre sender ut sub-signal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 testa og bytte om phon kablene? så den fra subben står på 6X9? spiller det da så er det enten ut gangen fra mono forsterkern eller kablen som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alsmarken Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2009 Gi ein grundigere forklaring med kva slags utstyr du har. (alt utstyr) Har du ein billig spiller med berre 1 utgang, kan det hende at den berre sender ut sub-signal Jeg har denna spilleren : http://www.elprice.no/lyd-mp3/bilstereo ... od-deh50ub Jeg har en utgang ja :S Jeg har en Boss mono forsterker som kobles sammen med kicker 4x50W, den den kicker kobler jeg inn 6x9. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alsmarken Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2009 testa og bytte om phon kablene? så den fra subben står på 6X9? spiller det da så er det enten ut gangen fra mono forsterkern eller kablen som er gåen. Ja, jeg har prøvd det. De kommer bare en slags susing i 6x9ene. Men alt er helt nytt, så sjangsen for at noe er ødelagt er liten Men er veldig irriterenede at de ikke fungerer Men takker for rask respons Ole Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegar15 Skrevet Januar 14, 2009 Share Skrevet Januar 14, 2009 Har samme problemet jeg. Irriterer meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 14, 2009 Share Skrevet Januar 14, 2009 Dei billige pioneerspillerene med berre ein utgang til forsterker, sender som oftest ut berre subsignal ved montering. Du må stille inn spilleren til å sende ut heile signalet. Dette står i bruksanvisningen. Eg har ikkje gjort dette sjølv, so eg veit dessverre ikkje korleis du gjere dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alsmarken Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2009 Dei billige pioneerspillerene med berre ein utgang til forsterker, sender som oftest ut berre subsignal ved montering. Du må stille inn spilleren til å sende ut heile signalet. Dette står i bruksanvisningen. Eg har ikkje gjort dette sjølv, so eg veit dessverre ikkje korleis du gjere dette. Det kan stemme, for nå spiller bare 6x9 ene bass er du sikker på at de går an å endre dette på alle spillerne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 14, 2009 Share Skrevet Januar 14, 2009 www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=388 ... id=&vn=736 Nede på siden er det link til bruksanvisningen. Der står det korleis du skal endre innstillinga på utgangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alsmarken Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2009 Kan det være dette? "Bruke subwooferutgang Denne enheten er utstyrt med en subwooferutgang som kan slås på eller av. Fasen kan også byttes mellom normal og revers. 1. Bruk MULTI-CONTROL til å velge SW SETTING 1. 2. Trykk MULTI-CONTROL for å vise innstillingsmodusen. 3. Bruk MULTI-CONTROL til å velge den ønskede innstillingen. Drei for å endre innstillingen. NORMAL (normal fase) REV (reversfase) OFF (subwoofer av) Du kan også gjøre det samme ved å skyve MULTI-CONTROL opp eller ned." Jeg har ikke denne mulitikontrollen. Men det skal vell være mulig og fikse dette uten denne? Som sagt så er jeg helt grønn når det gjelder dette Mhv Ole Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 15, 2009 Share Skrevet Januar 15, 2009 Nei, subutgangen din er på. Du får lete videre rett under der. Du må skru av lpf (lavpassfilteret) som er på. Du får berre prøva deg fram. Du kan ikkje gjera noke gale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alsmarken Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2009 Stille inn kontrolleren for utgang bak og subwoofer Utgangen bak for denne enheten (utgang for høyttaler bak og RCA-utgang bak) kan brukes til tilkobling av høyttaler med fulltoneutgang (REAR SP :FULL/PREOUT :REAR) eller subwoofer (REAR SP :SUB W/PREOUT :SUB W). Hvis du setter innstillingen for utgang bak til REAR SP :SUB W, kan du koble en bakre høyttalerledning direkte til en subwoofer uten å bruke en ekstra forsterker. Til å begynne med er enheten innstilt for tilkobling av høyttalere med fulltoneutgang (REAR SP :FULL). Når utgangen bak er koblet til høyttalere med fulltoneutgang (når REAR SP :FULL er valgt ), kan du koble RCA-subwooferutgangen til en subwoofer. I dette tilfellet kan du velge om du vil bruke subwooferkontrollerens (lavpassfilter, fase) innebygde PREOUT :SUB W eller den ekstra PREOUT :REAR. 1. Bruk MULTI-CONTROL til å velge SW CONTROL. 2. Trykk MULTI-CONTROL for å vise innstillingsmodusen. Trykk BACK for å gå tilbake til forrige bilde. 3. Trykk MULTI-CONTROL for å velge segmentet du vil stille. Trykk gjentatte ganger på MULTI-CONTROL for å bytte segment i følgende rekkefølge: REAR SP (innstilling for høyttaler bak) PREOUT (innstilling for RCA-utgang) den stemmer vell bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 15, 2009 Share Skrevet Januar 15, 2009 Virker som om dette stemmer bedre. Du får prøve deg fram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpher Skrevet Januar 30, 2009 Share Skrevet Januar 30, 2009 1. Slå av spilleren. 2. Trykk og hold "sværhjulet" til spilleren starter opp i adjust-modus. ..og her er det jeg ikke husker helt (varierer fra spiller til spiller) om du skal vri for å bla i menyen...eller om du skal bruke frem/tilbake (høyre/venstre) Uansett er det bare å finne en meny som nevner noe om S/W...denne skal byttes om (opp/ned bevegelse) til REAR: Da tenker jeg det blir årnings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå