OleTommy Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 har overhalt min m20 motor,mn nå når jeg skulle sette i stempla igjen var merkinga borte på 4 av stemplene.jeg merka 1 2 3 osv. er det bare elle melle og sette stempla i når jeg ikke vet hvor de sto før?
Bimmerlars Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Med nye ringer og hona sylindre? Har ikke noe å si da. Husk å sett de i riktig retning
Bonden Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Hva med orginalmerkingen på rådene ,pleier vel å stå der. På andre motorer jeg har hatt opp har det stått.
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Har du ikke skilt de fra rådene? Da bør det være lettere. Du har vel merka hvordan lagerbukkene til råder og veiv har stått? Det er veldig viktig. Setter du disse feil kniper lagrene og motoren snurrer ikke.
krist_olsen Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 eg fekk tak i nye råder og stempler til min, ingen av disse var merket, kan eg ikkje sette disse tilfedig med nye lagrer?
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Jo, dersom rådelagerbukkene sitter der de skal sitte. Du kan ikke kjøpe nye råder og bruke dine gamle lagerbukker f. eks. Da må rådene linjehones
krist_olsen Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 nei men så lenge eg bytter alt av lagrer så er vel dette bare til og sette isammen?
OleTommy Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 jeg har kontroll på lager bukkene men ikke hvilket hull stempla skal stå i. har kun honet sylindrene da fjærene så fine ut har vel ikke noe å si på veiven hvor rådene står?
OleTommy Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Hva med orginalmerkingen på rådene ,pleier vel å stå der. På andre motorer jeg har hatt opp har det stått. takk for tipset skal sjekke om rådene er merket:)
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 nei men så lenge eg bytter alt av lagrer så er vel dette bare til og sette isammen? Nei, som sagt så kniper det og motoren vil ikke turne om du ikke setter bukkene sammen med rett råde og i tillegg riktig vei. Det samme gjelder bukkene til veiva. Ingen ting å si hvor på veiva rådene står så lenge bukken er til råden og står riktig veiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå