immik Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Hver gang jeg girer med bilen min kommer det en sånn dunkelyd under bilen bake :s vet att det ikke er eksosannlegget heller så lurer på om noen har en viss anelse om hva som kan være problemet..
Robbi3 Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 traversfestene? Typisk E36.. Søk på google.. BMW subframe disaster.
Robbi3 Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Forresten veldig utbredt og BMW omtaler denne skaden selv med NÅR dette skjer og ikek HVIS..
immik Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Oki.. hvordan kommer jeg til disse festene da? evt fikser dem ?
Robbi3 Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Men dunkelyden kan også bli forårsaket av slitte bærearmsforinger bak. Lager den lyder når du f.eks. skifter gir?
OLEZZ Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Defekt traversforing merker du om du holder bånn gass, og slipper fort opp. Da hører du det. Eller om du gasser,av,gasser,av. Da hører du det dunker og dunker baki der. Har samme problem selv.
montrealblue Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Kan være stikkakslinger. hadde også klunkelyd når jeg gira, for det meste i 1.-2. gir Ble krute godt når jeg bytta akslinger!
Michaeel Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Prøv og bytte traversforingene du det dunket på samme måte som du sier på min e-34. vet det ikke er samme bilen, men jeg vil nesten tro at dette er problemet på din også. og når du bytter de foringene bytter du over til powerflex. veldig enkle og montere og enkle og får ut igjen om de blir gåene.
325ti Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 eller det kan vere lagringen din på mellomakslen. tenk enkelt i første omgang;) Har du vibrasjon under pådrag?
Dævendøtte Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Jeg vet ikke om det er samme oppheng til girkassa på e36 som på e30. Men da jeg en gang var lykkelig eier av en 1986 delfingrå 325i 2 dørs sedan, så hadde jeg dunkelyder under bilen da jeg giret. Da var det den ene firkantede "bolten" til opphenget i girkassa som var slitt så den ikke tok tak i sporet (forøvrig et skikkelig drittpatent) anyways så kan dette være en ting å se på. koster bare noen sekunder å sjekke. Noen andre som har mer peiling på e36 kan sikkert fortelle om det er samme patent eller ei. Men dette var i allefall problemet på min.
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Min dunker også når jeg girer. Jeg har sprekt gulv der traversen er skrudd fast. Sjekk traversforingene før du skifter. Er en omfattende jobb så er det dumt å bare skifte de for å se liksom. Se NØYE etter sprekkdannelser om du tar ned bakstillingen. Du kan også ha problemer med hardykobling, mellomaksellager, slakk i diff og drivknuter. Sjekk ordentlig
immik Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 hvordan kan jeg komme til der traversfestene er da?
525i1991 Skrevet Januar 17, 2009 Skrevet Januar 17, 2009 hvs med diffen? hadde den lyden bak når jeg gira på en corolla rwd jeg hadde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå