Gå til innhold

dunker bake når jeg girer med min e36 325:s

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg girer med bilen min kommer det en sånn dunkelyd under bilen bake :s vet att det ikke er eksosannlegget heller så lurer på om noen har en viss anelse om hva som kan være problemet..

Skrevet

Defekt traversforing merker du om du holder bånn gass, og slipper fort opp. Da hører du det. Eller om du gasser,av,gasser,av. Da hører du det dunker og dunker baki der. Har samme problem selv.

Skrevet

Prøv og bytte traversforingene du :) det dunket på samme måte som du sier på min e-34. vet det ikke er samme bilen, men jeg vil nesten tro at dette er problemet på din også. og når du bytter de foringene bytter du over til powerflex. veldig enkle og montere og enkle og får ut igjen om de blir gåene.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er samme oppheng til girkassa på e36 som på e30. Men da jeg en gang var lykkelig eier av en 1986 delfingrå 325i 2 dørs sedan, så hadde jeg dunkelyder under bilen da jeg giret. Da var det den ene firkantede "bolten" til opphenget i girkassa som var slitt så den ikke tok tak i sporet (forøvrig et skikkelig drittpatent) anyways så kan dette være en ting å se på. koster bare noen sekunder å sjekke.

Noen andre som har mer peiling på e36 kan sikkert fortelle om det er samme patent eller ei. Men dette var i allefall problemet på min.

Skrevet

Min dunker også når jeg girer. Jeg har sprekt gulv der traversen er skrudd fast. Sjekk traversforingene før du skifter. Er en omfattende jobb så er det dumt å bare skifte de for å se liksom.

Se NØYE etter sprekkdannelser om du tar ned bakstillingen.

Du kan også ha problemer med hardykobling, mellomaksellager, slakk i diff og drivknuter. Sjekk ordentlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...