Gå til innhold

m20b25 med sprekkt topp,vann i olje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en '89mod e34 525i igår med sprekkt topp,så på peilepinnen at det er vann i olja,så spørsmålet er om jeg bør skaffe en anna motor,eller en anna topp til den jeg har å få ut motorolja å vannet i olja å bruke den motorn?

Skrevet
sikker på det ikke bare er kondens og da?

hehe

Det ER sprekkt topp på den! Spørsmålet er vel hvor lenge han før meg har kjørt med vann i olja med tanke på lagerene,men må vel bare plukke det opp for å se på det.

Skrevet
sikker på det ikke bare er kondens og da?

hehe

Det ER sprekkt topp på den! Spørsmålet er vel hvor lenge han før meg har kjørt med vann i olja med tanke på lagerene,men må vel bare plukke det opp for å se på det.

har du bilde av sprekken i toppen? har en 525 me gåen toppakning, så lure på om min topp å er sprokken :S

Skrevet

hadde en kompis me en audi rs2 som sprakk toppen å fikk vann i olja.da fikk vi sveisa sprekken å etter litt plansliping å nytt slipesett så var den fin den.men husk å bytte olje.

Skrevet
hadde en kompis me en audi rs2 som sprakk toppen å fikk vann i olja.da fikk vi sveisa sprekken å etter litt plansliping å nytt slipesett så var den fin den.men husk å bytte olje.

Så han bytta ikke lagere i bunndelen altså? Han jeg kjøpte bilen av sa den ikke hadde gått lenge etter det ble oppdaget vann i olja..Jeg har ikke sett på toppen enda,selger mente det var sprekk i toppen.Motorn sitter komplett i bilen enda.

Skrevet

oki.du får ta ut toppen å sjekke etter sprekk/sprekker på vannsia.Han kjørte vel i en uke eller 2 me sprekk.kosta 300kr å sveise så kommer jo plansliping å slipe sett i tilegg da.

Skrevet

Det går nok helt fint. Kommer selvfølgelig ann på hvor mye vann det er snakk om å hvor lenge. Men til opplysning, det skal veldig mye vann til for å "vanne" ut oljen så mye at den mister sine smøreegenskaper i så stor grad at lagrene ikke får smøring. Så jeg tror nok dette går bra. Sveising av topp på en M20 er jeg mer skeptisk til, med tanke på hvor sprekkene vanligvis er. Får du fatt på en brukt topp til en billig penge så er det vell å bra, men en M20B25 koster da ikke all verdens komplett heller : )

I samme slengen så kanskje det burde bli tatt til vurdering å oppgradere til en M50 motor ?

Skrevet

Mangler bare torx piper for å ta av toppen nå,har ikke det så må kjøpe imorra...kammen var isåfall en god del slitt så får sjekke resten imorra. Har en nybygd m30 3.5l turbo som skal inn til sensommer/høsten så noe m50 blir det ikke da :wink: målet er egentlig å få denne til å gå for så billig som mulig akkurat nå,koster en del alt det andre til m30'n. I tillegg skal han som har bygd m30'n ha 27 lapper om noen få uker så håper jeg kan få brukt denne toppen om den ikke er altfor mye sprekkt så det blir så billig som mulig..

Skrevet

sjekk opp om noen gidder å prøve å sveise da så blir nok det billigst.Me tanke på at du uannstt skal ha ny motor.det ville jeg hvertfall prøvd.

Skrevet
sjekk opp om noen gidder å prøve å sveise da så blir nok det billigst.Me tanke på at du uannstt skal ha ny motor.det ville jeg hvertfall prøvd.

Ja jeg skal prøve å få gjort det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...