Halvor89 Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Har handla meg en bil jeg skal bruke på vintern nå. Er vel ikkeno vits i å skjule at det ikke er en BMW siden det står åssen bil det er i signaturen min. Men uansett. Har sendt ut dette spørsmålet på Peugeot club sine sider, men er ikke like mye aktivitet der, som det er på forumet her. Uansett, prinsippet med girkasse og clutch er ganske likt på de fleste biler, så da spør jeg her. Det er snakk om en clutch med wire overføring fra pedal. Siterer bare fra pug forumet: Ja, da var det litt til å spe på med her for å finne problemet. Bilen er nå kjøpt, så den er min. Så da har jeg fått sett nærmere på den. Når den står med motoren av, så får jeg satt den i alle gir inkl revers. Clutch pedalen kjentes rar ut når jeg trykte den inn. Men igår, så var en kompis her og kikka litt på den, så prøvde han å dra clutchpedalen mot seg og da datt det ned to slike "press skiver" (sånne runde, med mottakere så de holder seg på plass rundt stag etc) og nå er pedalen helt død, dvs den ligger bare på gulvet. Så regner egentlig med at det var wiren som datt av.Men uansett, jeg kikka litt og fant ut hvor clutch wiren endte i motorrommet. Vi skulle egentlig taue bilen opp til fattern istad, og muligens bytte clutch wiren. Prøvde å starte den i gir, for det funka her om dagen når jeg gjorde det (Revers og div gir jeg prøvde, da humpa bilen seg framover/bakover) Fattern sku starte den i gir istad, og da sto den bare og skreik og whina. Sjekka litt rundt. Så prøvde vi å dytte litt på hendelen som clutchwiren går inn på. Da starta vi og fattern fikk kjørt den bortover. Litt skriking innimellom var det jo. Men minimalt. Noen som kan uttale seg om de fortsatt tror det er kassa, eller om det er clutchen ?
kbteknik Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 ikke noe drittslenging om andre bilmerker.. meeen clutchwire??? er den veteran? hehe fra spøk til revolver: når du trykker clutch pedalen inn, ser du da om hendelen på girkasse rører på seg? hvis den gjør det er det oplakt clutchen, men det lyder ikke sån, sjekk wiren først. at den hyler når du starter den i gir kan bare være at den er rimelig slitt i clutchen
Halvor89 Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Det er en 1985 mod pug vi snakker om, som hadde utsalgspris på 80k els, når den var ny MEN ja. Wiren må nok byttes. For som sagt, pedalen ligger bare på gulvet Men vi kan vel ta sikte på å bytte clutchen da, og ikke hele kassa
kbteknik Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 ja jeg tror ikke det er vill dyrt å bytte clutch på pegøyterne girkassen er helt sikkert ok
Halvor89 Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 1260,- med rabatt på MECA Men litt sjukt å ha en nr.2 bil som går bedre enn 318ISen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå