carlhaakon Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 noen som vet om det er mye arbeid og bytte dette eller hvor jeg finner den i E36 325 sedan? Mvh Carl Haakon
carlhaakon Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 er det ingen andre løsninger en ut med hele bordet? åssen side sitter den på?
Boen Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Nå skal ikke jeg svare deg skråsikkert på dette, men jeg har vært innunder og tittet litt i min et par ganger, og jeg er rimelig sikker på at du ikke trenger å ta ut hele dashbordet. Hvis du skrur ut plata over pedalene, og hanskerommet og sparkeplata på passasjersida, så mener jeg at varmeregisteret sitter innenfor midtkonsollen. Mener at du bare trenger å skru av vannrørene, så kan varmeregisteret dras ut til siden av en ramme det sitter i. Vannrørene går inn ved siden av kûpevifta i motorrommet, og inn på førersiden. Du ser dem lett hvis du tar bort plata over pedalene. Håper noen kan bekrefte/avkrefte dette, men jeg ville i alle fall ventet med å ta ut hele dashen. Tror ikke det er nødvendig.
Rogeren Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Nei, dashbord trenger du ikke skru ut, normalt sett. av med deksel over viskere, og bak motoren, løsne rørene der de går gjennom torpedoveggen. Av med dekselet under rattet/overpedalene. Da ser du rørene komme nedover langs siden av varmeapparathuset. Skru løs rørene. Skru av lokket omtrent der rørene går innpå, trekk ut registeret. Monteres i motsatt rekkefølge... Og bytt o-ringene i rørkoblingene. Dette er i hvert fall slik det er beskrevet i TIS, bmw's egen verkstedsmanual. Og det er til bil uten AC. Husker ikke hvilken tid det var oppgitt der, men Autodata påstår 1,1 time... Og det skal jo være med lufting og...
carlhaakon Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 denne har ac men gjør dette store forskjellen? hørest ganske fornuftig ut den forklaringa dere har så da skal jeg se om jeg ikke får gjort dette i løpet av helga takker får alle svar
Rogeren Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Med AC så sier Autodata 2,etellerannet timer... Så det er sikkert litt mer plukk da... Men den oppgir mer tid på å demontere dashbord, så tror ikke det må ut da heller...!
carlhaakon Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 hmm håper ikke det, er vist et helvete og få inn og ut dette vertfall får meg som ikke kan skru bil
Boen Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Jeg vet heller ikke om det blir noen vesentlig forskjell med AC, men når du skal løsne vannrørene i motorrommet så må du på noen biler ta av dekselet over ved viskerene, som Rogeren sier. På min, derimot, er det en plate som sitter foran kûpevifta, inn mot motorrommet, som er festet med 3 eller 4 skruer. Da er det bare å skru løs denne, dra den opp så har du tilgang inn til vannrør og vifte. Hva som avgjør hva slags løsning det er (motorstørrelse eller modell?), vet jeg ikke, men du ser det fort. Er du usikker kan det jo være lurt å ta med seg en kompis som er flink til å skru. Ellers er det jo bare og prøve seg Kom gjerne med tilbakemelding om hvordan det går. Hvis du ikke får gjort det i helga kan jeg ta med Haynesboka mi til Gjøvik på mandag, så du kan låne den om det skulle være ønskelig. De har den også på biltema, og den koster ikke stort. Er grei å ha til tider.
carlhaakon Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 hehe ja skal nok få med noen som kan litt mer en meg. takker får det, men den har jeg nok selv også så takk får tilbudet bor du på gjøvik eller valdres da? tror ikke jeg har sett bilen din før etter bilde av avatren din
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 OT: Hva er det for vinge du har på bilen din Carl Haakon?
///Mysild Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 OT: Hva er det for vinge du har på bilen din Carl Haakon? står m3 på den bilen er nok bare et random bilde men ser ut som en uuc eller noe lignende
Boen Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 bor du på gjøvik eller valdres da? tror ikke jeg har sett bilen din før etter bilde av avatren din Kommer fra Valdres, men bor på Gjøvik. Går på HiG. Er ikke så rart at du ikke har sett den for den står stort sett og slapper av når jeg er på Gjøvik. Bor 100 meter fra skolen, så den brukes stort sett til og fra butikken:P
carlhaakon Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Skrevet Januar 15, 2009 hmm da skjønner jeg, men du får bli med på bmw treff til våren da. vi har ofte det med et par stk fra området
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå