Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

beklager at eg bruker tråden din men har en ting jeg lurer på... hva er spesielt med ZF kassen? i forhold til en vanelig getrag260 som sitter på 325?

og har alle 524td og 324td denne kassa?

Skrevet
beklager at eg bruker tråden din men har en ting jeg lurer på... hva er spesielt med ZF kassen? i forhold til en vanelig getrag260 som sitter på 325?

og har alle 524td og 324td denne kassa?

ZF diesel kassa er mye sterkere, har den store hardyn og har M20 helling. På M50 må det bygges om litt fester og div til gir over føringa, og de hulla til skruene nederst, som bunnpanne festes i, passer ikke. Men ikke noe problem å kjøre uten dem. Er jo de 4 store boltene som gjelder.

Det seies at denne kasse er minst like sterk som 328/ M3 E36 3.0. Noen mener kansje enda sterkere. :D

Skrevet

ok takker for svar:)

så det vil si at alle 524 td og 324 td har zf kasse...har en 524 motor stående som eg tenkte eg skulle kombinere med en m20 motor så måtte bare ha svar på dette :)

lykke til med salget

Skrevet
ok takker for svar:)

så det vil si at alle 524 td og 324 td har zf kasse...har en 524 motor stående som eg tenkte eg skulle kombinere med en m20 motor så måtte bare ha svar på dette :)

lykke til med salget

Vet ikke om den kassa er lik, men mye mulig. :D

Skrevet

524 td e28 har getrag 260 mens 524 e34 har zf kasse. veiva skal være i bra stand, står nå i bil som jeg bruker daglig, ingen ulyder etc i den. selger bilen i deler rrsiden det er ganske shabby karoseri på den og har kjøpt en ny bruksbil, får nok mer for bare delene jeg har en hele bilen.

Skrevet
524 td e28 har getrag 260 mens 524 e34 har zf kasse. veiva skal være i bra stand, står nå i bil som jeg bruker daglig, ingen ulyder etc i den. selger bilen i deler rrsiden det er ganske shabby karoseri på den og har kjøpt en ny bruksbil, får nok mer for bare delene jeg har en hele bilen.

Så den 525tds E34 du har, kjøre nå`? Så jeg kan komme bort å prøve gir kassa? Hvor mye har bilen godt??

Skrevet

det er som det står i overskriften ingen 525 men en 524 td. og ser ut til at jeg har bomma litt angående kassa, er nok en getrag kasse, har ikke sjekka men skal få den opp på bukken i løpet av dagen og se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...