LHrightye39 Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Hei! Jeg har problemer med at ASB og ASC lysene i dashbordet kommer opp en liten stund etter jeg har begynt å kjøre. Ved bremsing før lysene kommer på, føler litt på bremsepedalen at ABS kobler inn, selv om det ikke er glatt Noen som vet hva dette kan komme av? Etter lysene har komt på, er ikke dette der lenger, da er pedalen tight å fin...
Daniel325i Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Du har nok en gåen abs sensor. Kurrant å skifte selv om du tar av hjulet og er forsiktig, så den gamle ikke knekker og du må bore den ut. Boring må da gjøres med ekstrem forsiktighet ved gjennomslag så du ikke skader det tagede hjulet som sensoren leser av på innsiden. Søk litt rundt på temaet.. Det er mulig å finne ut hvilken det er uten å betale for diagnose hos bmw.. Forskjellige sladresignal for hver sensor. Eks. om en av sensorene bak er død (husker ikke om det var venstre eller høyre)så virker ikke speedometeret. Et bra forum å lete på kan vere autopower.se Kjøp de på biltema til halve prisen og.. Ser ikke forskjell på de.. ca tusenlappen på bmw (minst) og 500 hos biltema... Good luck
bmwm50turbo Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 ville stukket på diagnose og sjekket. skal være venstre bak som er til speedo, men på min kom abs og asc lyset opp når jeg kom over 40km/t. og kunne se at speedoet var litt hakkete. venstre sensor som var ødelagt eller hadde i allefall feil signal.
LHrightye39 Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Skrevet Januar 20, 2009 Fikk tatt en diagnose og han sa at den bak på førersiden var det lav spenning eller noe sånt gjennom...Vil det da si at denne er ødelagt? Er det verdt å gidde å legge seg under å prøve å riksle og kanskje gjøre ren kontaktene, eller er det bare å kjøpe ny? Hva er deres erfaring?
bmwm50turbo Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 ville bare byttet den. så er du sikker. den koster 600kr eller noe og det er no egentlig skitbillig. er vel ikke så rart at det er så billig for de ryker bare du ser på de. tåler ingenting.
pallen Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Sikkert skade i magnetring på hjullageret bak. Typisk at det pikker litt i pedalen rett før bilen stopper før lampen på ABS har tent.
bmwm50turbo Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 viss det er lav spenning så tror jeg ikke det er magnetringen. tyder jo på dårlig kontakt i kabel.
pallen Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Tror ikke det er dårlig kontakt, siden ABS systemet tar en gjennomgangstest ved hver oppstart for å sjekke om det er brudd el. Når han begynner å kjøre varierer signalet fra en sensor og da kommer feilmeldingen opp. Har selv erfart dette.
bmwx1xdrive23d Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Har vært borti på 2 stk e39 at når denne feilen dukker opp etter litt kjøring, så kommer det opp feil på v forran. For høy motstand. Har i begge tilfelle blitt byttet føler, men ble ikke bedre. Fortsatt feil på v forran. Begge tilfelle har vært selve abs styrenheten som sitter på ventilblokka. Dette er et vanlig problem på e39-38. når bilene blir noen år gamle . Koster 6-7000 kr på BMW.
pallen Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Stemmer det, størst problem på de med "liggende" kontakt på styreenheten. De med stående ryker sjeldent..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå