Adrian_525 Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Jeg har en BMW 320 som går egentlig ganske så bra når den er kald, men når den blir varm begynner den og gå ugjevnt på tomgang, og når jeg kjører drar den dårlig og den smeller litt i eksosen.. kan detter skyldes en ventil som er bøyd? Husker gamle bilen gikk dårlig på tomgang når det var 2 bøyde ventiler, men ikke så gale som dette og den smalt ikke i eksosen.
Ronny Hetland Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 de kan kanskje ver toppakningen for hadde d vore ventilane hadde han vore lige når han va kalde.
Adrian_525 Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Skrevet Januar 23, 2009 er kanskje litt tungstartet når den er varm. men det er ikke umulig at det er ventilene, fordi på gamle bilen var 2 eksosventiler bøyd og det merket jeg bare på bilen når den var varm. toppakning er det forhåpentligvis ikke, har ingen symptomer til det. men kan jeg sjekke hva det er uten og måtte kjøpe lmm og lamda og tennplugger for og teste? takker for alle svar!
Olelink Skrevet Januar 23, 2009 Skrevet Januar 23, 2009 lambda tester du med å starte bilen når den er driftsvarm, så plugger du den av, hvis motoren fjusker till med det samme du kobler den av er den hel, om ingen ting skjer er den mest sannsynelig deffekt (ingen 100% sikker metode dette). lmm tester du med og skru den løs fra luftfiltret men ikke på innsugsiden fordi det må trekkes luft gjennom den, så legger du den sånn at du har rask tillgang til å se inn i lmm (kanskje la en person nr to stå å følge med lmm). start bilen, la den gå litt så stopp den igjen, vær kjapp å se etter om trådene i lmm gløder noen sek etter at motoren stopper. om de ikke gløder kan det være feil med lmm (men denne er også bare en pekepinne og kan ikke konstatere at lmm er gåen)
Adrian_525 Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 takker for alle svar. byttet plugger og den går som en kule:)
Olelink Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 takker for alle svar. byttet plugger og den går som en kule:) hehe, enkle er ofte det beste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå