peder87 Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 hei fikk plutselig problemer med vindusviskerene mine i dag og vindusspylerene. dette kom etter jeg hadde ladet opp batteriet under setet. koblet ikke fra batteriet under ladingen(skulle kansje ha gjort det ) viskerene fungerer nå bare på full fart og alt annet i bilen fungerer som det skal. har også koblet fra batteriet en liten stund for å se om det ble bedre men det ble det ikke. noen som har noen råd?? bilen er en e34 525tdsa 1995mod
Hoem Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 du har nok ødelagt modul GM, den finner du under baksetet
villminken Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 heifikk plutselig problemer med vindusviskerene mine i dag og vindusspylerene. dette kom etter jeg hadde ladet opp batteriet under setet. koblet ikke fra batteriet under ladingen(skulle kansje ha gjort det ) viskerene fungerer nå bare på full fart og alt annet i bilen fungerer som det skal. har også koblet fra batteriet en liten stund for å se om det ble bedre men det ble det ikke. noen som har noen råd?? bilen er en e34 525tdsa 1995mod Samme bilen du og jeg, men uten sammenligning forøvrig, sjekk sikring nr. 24 (tror jeg) i motorrommet, den er iallefall på 10amp (rød) og heter vel wischwasseranlage muligens. husker ikke helt. Jeg var kar og kjøpte inn spesialspray på boks for å spraye på elektriske kontakter og gjorde det på kontaktene til de forskjellige pumpene på spylevæska (3stk) siden det var dårlig kontakt, og fikk tydeligvis overslag deluxe, for sikringa rauk umiddelbart og hadde da nada spyling og kun full fræs på viskerne. Bytta om kontakt til hovedtank og intensivtank, samt sikring og nå fungerer det, bare at jeg bør spyle ruta med intensivfunksjonen for ikke å gå tidlig tom for spylevæske.
peder87 Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Skrevet Januar 17, 2009 hei jeg var ute å sjekket i går og sikring nr 24 var sprengt byttet ny og prøvde viskerene de fungerte som de skulle da helt til jeg skulle spyle av vinduet.. da sluttet de å fungere igjenn. må bare takke for svar da jeg tydeligvis har funnet feilen ettersom jeg hadde ute spylevæske pumpen i går. så da har jeg lært noe nytt i dag også hehe
villminken Skrevet Januar 17, 2009 Skrevet Januar 17, 2009 heijeg var ute å sjekket i går og sikring nr 24 var sprengt byttet ny og prøvde viskerene de fungerte som de skulle da helt til jeg skulle spyle av vinduet.. da sluttet de å fungere igjenn. må bare takke for svar da jeg tydeligvis har funnet feilen ettersom jeg hadde ute spylevæske pumpen i går. så da har jeg lært noe nytt i dag også hehe Må vi som sliter med dette fenomenet kjøpe nye pumper til spylevæska?? Eller hva er det som får nr. 24 til å ryke? Hvis du har 8l hovedtank + intensivtank: For å unngå å sprenge nr. 24 mens dette fenomenet er i virke, prøv å bytte om kontaktene på hovedtanken og intensivtanken, og husk da å bruke intensivspylefunksjonen (som etter dette går på hovedtanken) til vanlig -> ellers blir intensivtanken fort tom... Byttet tilbake til originalkonfigurasjon på spylevæsketankene her om dagen, men det blåste nr. 24 - igjen
peder87 Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Skrevet Januar 18, 2009 tipper jeg må kjøpe ny spylevæskepumpe ettersom alt fungerte til jeg skulle prøve å spyle vinduet. har foresten den minste tanken som går ant å få tror jeg.. ca2,5l hehe jeg holdt på og kjørte pumpen begge veier (sikkert da det skjedde) da jeg ikke viste hva som var + og - renset spylesystemet da dette skjedde fordi jeg har vært plaget med dårlig trykk og av og til bra trykk.
villminken Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 tipper jeg må kjøpe ny spylevæskepumpe ettersom alt fungerte til jeg skulle prøve å spyle vinduet. har foresten den minste tanken som går ant å få tror jeg.. ca2,5l hehe jeg holdt på og kjørte pumpen begge veier (sikkert da det skjedde) da jeg ikke viste hva som var + og - renset spylesystemet da dette skjedde fordi jeg har vært plaget med dårlig trykk og av og til bra trykk. Gi tilbakemelding da du har fått smidd i ny pumpe på tanken. Ellers må det være minst tusen varianter av spyletanker til e34. Selv må jeg ev investere i 3stk pumper (normal spyling, intensivspyling og lyktespyling inkl spyling av tåkelys) hvis pumpebytte hos deg går bra.
peder87 Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Skrevet Januar 27, 2009 da kom endelig spylepumpen og alt ble bra igjen. kan jo være en ide å koble ut en og en pumpe for å se hvilken som sprenger sikringen. takker for tips og hjelp
villminken Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 da kom endelig spylepumpen og alt ble bra igjen. kan jo være en ide å koble ut en og en pumpe for å se hvilken som sprenger sikringen. takker for tips og hjelp Flotte greier. Kan tyde på at de pumpene ikke er evigvarende... Får vel gakke ut en dag og myse litt mer på de pumpene jeg har og se hvilken som mauler sikring. Men akurat nå er det spek ute, og glødepluggbytte ligger foran meg så det er pri om dagen.
peder87 Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Skrevet Januar 30, 2009 hehe er vel oppe i 4 + her har ikke sett snø siden romjulen:) skulle ha byttet glødeplugger jeg og men blir verksted med bilen for det tror jeg tar ikke noen sjangser på å knekke eller rive gjenger hehe
villminken Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 hehe er vel oppe i 4 + her har ikke sett snø siden romjulen:) skulle ha byttet glødeplugger jeg og men blir verksted med bilen for det tror jeg tar ikke noen sjangser på å knekke eller rive gjenger heheFra spylerpumper til glødeplugger, fant ut at fremre glødeplugg (nærmest front) hadde skilt seg, dvs kjernen er laus Dette er jo flotte greier, for det må jo bety kaput glødeplugg = råtne kaldstartsegenskaper. Har seks nye liggende på et lokalt verksted men mangler pakninger til innsuget. Det må jo selvfølgelig pelles av. Du snakker om møkk Pakninger er bestilt, hiver ut de gamle pluggene selv, men allierer meg med det verkstedet i tilfelle noe IKKE skal skje.Forøvrig er om mulig kaldstartsegenskapene ennå værre på Peugeoten, det franske dieseldyret, det er jo trivelig. Pumpa lystrer ikke gasspådrag de første 15sek i 7-8 kuldegrader. Hoster og harker og starver om en annen. Finfine greier. Ny Pumpe?
peder87 Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 trenger ikke å være pumpen men en diesel skal jo gjerne ha litt tid på å bli varm før den brukes da så kan jo være noe franskt opplegg da kansje hehe bimmern kjøpte jeg fra mosjøen å der bruker det å vøre opptil 20 minus og jeg har vel startet den ikke så langt fra 20 minus og har startet hver gang. men nå høres det ut som den starter og tenner men må holde lengre på startern ellers stopper den bare hehe og når den starter harker den en liten stund før den går rent og lukter gammel volvo annleggsmaskin motor av eksosen.
kbpE30 Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 FAN og jeg som kjøpt helt ny motor for det der-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå