villminken Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 -10 grader ute, ingen hjelpestart ala defa eller webasto, så rakler den i gang på 4/5 av 6 sylindre de første sekundene før alle er med og den går rent. Noe den har begynt å tulle med de siste dagene. Glødeplugg(er)? For den gløder normalt på lampa, men starter urent når motoren er beinkald, noe den ikke gjorde inntil nyss. Gidder ikke gå ut å sjå nå, snør og er kaldt, brr, men må man av med innsuget for å bytte glødepluggene?
e36touring Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 du må av med innsuget ja, men det er en smal sak, men husk og kjøp nye pakninger til innsuget før du begynner...
villminken Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Skrevet Januar 16, 2009 du må av med innsuget ja, men det er en smal sak, men husk og kjøp nye pakninger til innsuget før du begynner... Steike, det ante meg det, får se når ånden kommer over meg eller bayern svikter meg ute på garden her. Da bør det være mildt ute... Enklere på den gamle citroën-dieselen i peugeoten min, trangt, men kun glødepluggene som må skrus på, og så går det vel noen skinnfiller på knokene
Tore Diesel Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Har du prøvd å la den gløde "helt ut" til releet slår, før du prøver å starte, og går den evt like ureint da?
villminken Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Skrevet Januar 16, 2009 Har du prøvd å la den gløde "helt ut" til releet slår, før du prøver å starte, og går den evt like ureint da? Helt ut til releet slår?? Gløder alltid helt ut, dvs til lampa på instrumentbordet slokner. Gløder ev. flere ganger hvis det er skikkelig spek ute. Dette gjelder jo når motoren er kald, over en viss motortemperatur gløder den vel ikke. Og da fyrer den jo reint. Fått tak i glødeplugger til pjugåtten, den fyrer iallefall ikke reint etter 30sek med gløding , rene aladdin, en røykgranat hadde ikke røyklagt bedre.
Tore Diesel Skrevet Januar 17, 2009 Skrevet Januar 17, 2009 [Helt ut til releet slår?? Gløder alltid helt ut, dvs til lampa på instrumentbordet slokner. Gløder ev. flere ganger hvis det er skikkelig spek ute. Dette gjelder jo når motoren er kald, over en viss motortemperatur gløder den vel ikke. Og da fyrer den jo reint.Fått tak i glødeplugger til pjugåtten, den fyrer iallefall ikke reint etter 30sek med gløding , rene aladdin, en røykgranat hadde ikke røyklagt bedre. Den gløder noe lengre enn til lampa slokner ja. Hvis du hører godt etter, vil du høre at glødereleet gir fra seg ett litte pekk, da den slutter å gløde. Men dersom den er like ruskete etter at du har gløda flere ganger, så er det liten vits i å gløde lenger første gang. Jeg gløder alltid litt lenger enn når lampa slutter å lyse, på min 325tds når det er minusgrader. Men det holder med en gang, og den er sjelden ruskete i gangen. Men dersom en eller 2 av glødepluggene dine ikke er bra, så vil den sikkert få slike symptomer.
villminken Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Skrevet Januar 17, 2009 Foretok et glød her i stad, lenger enn lyset men hørte ikke noe pekk, muligens fordi jeg har møkk i øra Får heller se åssen bayern bær seg framover, blir det for ille, truer jeg med verktøy. På siden: Byttet glødeplugger på pjugåtten, det franske dieseldyret i kveld, sågar ledningene mellom pluggene. Snakker om bortkastet arbeid, i den forstand at den oppfører seg akkurat som før, og jeg har såre knoker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå