Christian Nyegaard Skrevet Januar 17, 2009 Skrevet Januar 17, 2009 Jess, som nevnt i tittel har jeg fått en ufin ulyd i 7ern. Kort videosnutt som greit fikk med seg lyden: Så blir jo selvfølgelig spørsmålet hvilken dyr del dette er som feiler . Lukter litt turbo, men kan ikke se noe unormal røyk i eksosen og er ingen stygge skrapelyder el.lign. Lyden kommer kun når turtallet er på vei ned igjen. Noen gode ideer?
E36Cab1 Skrevet Januar 17, 2009 Skrevet Januar 17, 2009 Når du gir gass fra motorrom,klarer du ikke å høre kor lyden kommer fra? Eventuell luft-lekk på trykk-side?
Christian Nyegaard Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Skrevet Januar 17, 2009 Skal få sjekket det mer nøye og kommer tilbake med mer info. Er bare litt pussig for det er jo ikke noe lyd før den faller på turtall selv på tomgang og da er det strengt tatt ikke så veldig mye trykk å snakke om, men var innom tanken selv.. Likte teorien til en kamerat om at jeg ikke trenkte mekaniker men eksorsist...
E36Cab1 Skrevet Januar 17, 2009 Skrevet Januar 17, 2009 Kansje du har en banke-ånd(poltergeist) istedet for tenningsbank hehe...
Hauso Skrevet Januar 17, 2009 Skrevet Januar 17, 2009 hørtes jo ikke helt bra ut. ingen anig om hva det er, men håper du fikser det:) lykke til
Tore Diesel Skrevet Januar 17, 2009 Skrevet Januar 17, 2009 Første tanken som slår meg også, er luftlekkasje en eller annen plass, men rart det ikke er under pådrag da. Men det minner meg ikke helt om de lydene jeg har hørt før, der det har vært lekkasje på rør eller slange i forbindelse med turbo.
Christian Nyegaard Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Skrevet Januar 17, 2009 Fikk litt hjelp av en kamerat i dag (hjelper alltid å være to!) og har fått en viss mistanke om at den lekker eksos (!) fra høyre side under bilen. Er vel ikke tilfeldigvis der katalysatorene henger? Kommer vertfall ikke fra motorrommet selv om det var veeeeeldig enkelt å tro at det kom derifra. Var litt småkjipt å krabbe rundt på bakken i snøen dog så har ikke fått diagnosert så veldig mye enda, men 1 steg nærmere vertfall
Vmaxx Skrevet Januar 17, 2009 Skrevet Januar 17, 2009 hørtes ut som om det kom fra turboen, hadde engang en lastebil med samme lyd når vi giret (altså da turboen slapp trykket) da var det turboen som holdt på å gå til h...
Christian Nyegaard Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Skrevet Januar 19, 2009 Kan være utløserlageret ditt som er slitent.. Automat hørtes ut som om det kom fra turboen, hadde engang en lastebil med samme lyd når vi giret (altså da turboen slapp trykket) da var det turboen som holdt på å gå til h... Ikke umulig, men da er det i så fall lyd som blir med ut gjennom eksosen. 99,999% sikker på at det lekker under der på høyre side.
Christian Nyegaard Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 For fremtidig søking's skyld: Problemet her var en lekkasje i katalysatoren rett bak turbo. Det igjen forårsaket en uheldig blanding av at turbolyd slapp gjennom og at eksosen plystret litt. Så da vet man det .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå