DiceMan Skrevet Januar 17, 2009 Share Skrevet Januar 17, 2009 Har fått en klirre lyd som kommer fra katalysatorene, noe er løst inni. I samme anledning jeg merket dette så har bilen blitt enda treigere. Virker som 100 av de 150 hesten har dratt sin vei.... Er det mulig å kappe av hele katalysatoren og sette inn et vanlig rør. Vil bilen gå like greit som før? Eller "føkker" jeg opp hele motorstyringen?? Vet det er ulovlig, men det driter jeg i, den går gjennom eu-kontrollen med litt "tips" til han som godkjenner uansett...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiceMan Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2009 glemte jo å si at det er en 520ia 97mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Januar 17, 2009 Share Skrevet Januar 17, 2009 Jeg har bare rør istedenfor katalysator, men jeg kjøpte den slik og har ikke prøvd samme bil med. Men jeg synes ikke at min 520 går noe særlig dårlig utifra hva man kan forvente av en så stor bil med den motoren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 17, 2009 Share Skrevet Januar 17, 2009 Har du kun 1 lambda-sonde vil det ikke gi noen feilmeldinger med å ta ut innmaten i denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian N Skrevet Januar 17, 2009 Share Skrevet Januar 17, 2009 Hadde samme greiene på min 98 mod. 523ia, var bare såvidt den gikk fremmover tilslutt.. Katalysatoren hadde delvis "smeltet" inni å tettet gradvis igjen. Jeg bare kappet opp oversiden på katalysatoren og tok ut innmaten og sveiste igjen uten noe mer og bilen gikk bedre enn noen gang føler jeg pluss en litt tøff resonanglyd pg den tomme katalysatoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiceMan Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2009 hvordan vet jeg at jeg har en eller flere av disse lambda sonde? Vet ikke hva det er eller hvor den er.... Jeg er ganske så grønn på dette.... men kappe, rive ut og sveise skal jeg klare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 17, 2009 Share Skrevet Januar 17, 2009 En "metall-plugg" med noen ledninger innpå som står i eksosrøret foran katalysatoren. Har du en slik en etter katalysator også vil den gi feilmelding,må isåfall bare feste den under bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå