Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har fått en klirre lyd som kommer fra katalysatorene, noe er løst inni.

I samme anledning jeg merket dette så har bilen blitt enda treigere. Virker som 100 av de 150 hesten har dratt sin vei....

Er det mulig å kappe av hele katalysatoren og sette inn et vanlig rør. Vil bilen gå like greit som før? Eller "føkker" jeg opp hele motorstyringen??

Vet det er ulovlig, men det driter jeg i, den går gjennom eu-kontrollen med litt "tips" til han som godkjenner uansett...... :)

Posted

Jeg har bare rør istedenfor katalysator, men jeg kjøpte den slik og har ikke prøvd samme bil med. Men jeg synes ikke at min 520 går noe særlig dårlig utifra hva man kan forvente av en så stor bil med den motoren...

Posted

Hadde samme greiene på min 98 mod. 523ia, var bare såvidt den gikk fremmover tilslutt.. Katalysatoren hadde delvis "smeltet" inni å tettet gradvis igjen. Jeg bare kappet opp oversiden på katalysatoren og tok ut innmaten og sveiste igjen uten noe mer og bilen gikk bedre enn noen gang føler jeg pluss en litt tøff resonanglyd pg den tomme katalysatoren :)

Posted

hvordan vet jeg at jeg har en eller flere av disse lambda sonde?

Vet ikke hva det er eller hvor den er....

Jeg er ganske så grønn på dette.... men kappe, rive ut og sveise skal jeg klare.

Posted

En "metall-plugg" med noen ledninger innpå som står i eksosrøret foran katalysatoren. Har du en slik en etter katalysator også vil den gi feilmelding,må isåfall bare feste den under bilen.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...