tom arne Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 hei. har tenkt å dreie alt av foringer selv. hva anbefaler dere slags materiale jeg skal bruke. bilen skal brukes i rallycross.håper på gode tips
Fliid Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Delrin eller alu må jo være tingen, Jeg sier det samme. Har Delrin og Alu på en av mine.
tom arne Posted January 17, 2009 Author Posted January 17, 2009 ok. har tengt på alu. men har så lite peiling på sånt. var redd stålet skulle spise opp aluen.men da går jeg for det. takk for svar
Fliid Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Brist i karosseri er heller en bekymring. Metalltretthet.
pål Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Når metallet i f.eks. bærearmen beveger seg inne i foringen vil ikke da metallet utvide hullet og ødelegge foringen? noe som vil føre til slakk og ulyd? bare lurer var noen jeg kom på. Har ikke noen erfaring med aluforinger.
Fliid Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Det er vel hele poenget med foringer? Slite foringer, isteden for bil.
pål Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 jo jo, tenkte på at det tok kort tid før foringen ble slitt. Da en brukte alu. Hvis de slites fortere enn gummiforinger.
Recommended Posts