nixoz Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 jeg har et problem med min bmw 520 e34. viften sluttet å virke. kupeviften altså. denj fungerer når jeg kjører elr litt hvertfall, så regner med motoren er gåen. noen som vet hvordan man kommer til, får å få skiftet den?
RMY Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Jeg fant ut at det letteste var å demontere dashbordet, å dra ut hele varmeapparat boksen. De påstår det skal være mulig uten, men det må være med rekke firer... Jeg har M50b25, og det var veldig trangt mellom motor og torpedovegg.
Fliid Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Rmy??? Man kommer til fra motorrom, med rekke seks, eller rekke fire, spiller ingen trille. Viftemotoren befinner seg bak dekslet som er midt på toropedo veggen. Helt oppe. Trådstarter, om du forstod det... Titt litt, så ser du hvordan du demonterer det.
RMY Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Ja ja, jeg skulle jo bygge om fra Diavia til IHKR i samme slengen, så jeg tittet ikke så veldig nøye... Men trangt, var det.
Fliid Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/15477.gif Selve enheten. Viftemotor sitter i toppen, i rommet som du kommer til fra motorrom. Under det klumpete dekselet du ser på toppen av bildet. Detta kan du demontere. For å se motor. Klarer ikke å finne bildet over dekslene som ligger i motorrom som du ser med en gang.. Kanskje noen andre kan.
RMY Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Det går kanskje hvis du har IHKR boks, men mulig at Diavia boksen bygger mer ut mot motoren. Skulle alltids geie å få ut den gamle motoren, men å få inn den nye uten å "mose" den, hadde vært vanskelig. Impellerene skal jo tross alt være runde for å gå rundt uten å lage bråk. PS. Jeg tok ikke av plast dekslet over motoren (M50'en) da jeg sjekket. Men som sagt, jeg skulle uansett ut med varmeapparat boksen i kupèn.
LodeRunner Posted January 23, 2009 Posted January 23, 2009 Går fint an å lirke den ut og inn fra motorrommet. Jeg bestilte feil type, men fikk nå den til å passe også
nixoz Posted February 13, 2009 Author Posted February 13, 2009 takk takk. skal titte litt mere nå. men stusser fremdeles på hvordan luke i torpedo veggen dere mener. men skal titte en gang til først:D
Recommended Posts