Gå til innhold

Lys på klokke + får ikke temperatur i coupe'en.(E36)


Chris_
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann..

Første spørsmål:

På den digitale klokken jeg har i min E36 320 coupè, så er det akkuratt som om lyset er dimmet. Man kan se lyset på dagtid, og om man lyser på det med lommelykt, eller annet lys.

Lurte på om jeg må bytte en slags pære? Eller noen som har noen andre idèer.

Andre spørsmål:

Som dere sikkert har merket, er det rimelig kaldt ute nå. Og om morgenen før jeg kjører av gårde, pleier jeg å starte bilen før jeg drar, så den skal bli varm. Men problemet er at bilen ikke blir varm i det hele tatt når den står på tomgang. Motoren blir varm, og står rett opp (der den skal stå, såvidt meg bekjent). Om den står lenge, kan den gå litt over også. Men med en gang jeg begynner å kjøre igjen, så går den ned til helt vanlig temp. Også er det varmen innvendig; Jeg kan kjøre Hobøl-Askim-Hobøl, uten at det blåser noe varmt, omtrent ifra varmeapperatet. (Det er 5 mil tilsammen, for de som lurte). Men jeg har et "triks" for dette. Om jeg kjører på litt lavt gir, så jeg ligger på rundt 3.000 rpm, og ligger der i 45-60 sekunder, også gir på opp til 4.500 rpm ca, da åpner det seg veldig, og det blir så varmt, som jeg bare kunne drømme om. Men er lite interessert i å måtte kjøre sånn hele tiden for at det skal bli varmt.. Og om jeg da etter dette, ligger litt lavt i 5. giret (f.eks.) så blir det kaldt rimelig fort, og den trengs litt turtall for å blåses igang igjen.

Kan også si at kjølevæske og termostaten nylig er byttet..

Så kom gjerne med tips og innspill... Og spørr om noe er uklart.

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift pære og luft på nytt.

Men hvis pæra var gåen, ville jeg vel ikke ha sett noe som helst? Eller?

Og gjerne litt mer informasjon, om åssen jeg kan utføre det. Tusen takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sitter 2 pærer bak hele den firkanta boksen.. jeg bare vippa hele greia ut med en flatrekker..

Er mest sannsynelig at de der gåebe..

Takk. :)

Åssen var det å feste den igjen da? Bare å dytte den inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...