Mipplemuh Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Hei Driver å bestiller inn litt deler nå og lurte på diverse. Hvilken toppakning anbefales til en m42 med turbo? Skal lade rundt 0,8.. Går det greit med den orginale eller skal jeg skifte den også og få ned kompresjonen litt for å vær sikker? Vil ha mest mulig sikkert oppsett. Så over til datasprut.. Noen anbefalinger? Tenkte å ta megasquirt siden jeg har en kompis som kan med dette og jeg er totalt blank på slikt. Noen andre anbefalinger? Allerede innkjøpt er opx manifold + downpipe, kinaturbokit men uten manifoil og downpipe så klart, og dyser... Ellers taes alle andre tips og anbefalinger og imot med takk
Mipplemuh Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Skrevet Januar 19, 2009 Bumpibump.. vil gjerne ha en anbefaling på toppakingen her Bestiller meg bare mls pakning og arp bolter i samme slengen.. men hvor tjukk skal jeg ta den??
takaasen Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Tror den orginale pakningen er 1,4 mm legg til 1,4mm altså 2,8mm så får du ca 8.5 : 1 ( ikke skrå sikke på dette her ) Hadde heller dreid ned stemplene eller kjøpt nye lavcomp Men 0,8 er ikke som mye men kjenner jeg rett så skrur du for opp trykket når det begynne å bli kjekt. hadde satset på 8,5 : 1 http://www.powerpage.dk/regnemaskiner-f ... 20tykkelse Cometic MLS, http://www.cometic.com/faq.aspx koed har også en annen type. http://www.vacmotorsports.com/ har også pakkinger Tror også http://www.vsmotor.no/no_index.html kunne skaffe. hadde ikke brukt org pakkning. se http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf Bra lese stoff. Må plane topp og helst blokk også for å bruke slike pakkninger. skal også brukes paknings lim fek loctite 3320. Data sprut http://www.megamanual.com/index.html www.linkecu.com http://www.vems.hu/ Har liggende ny MSII ikke sammensatt hvist intresert Veldig bra bil og tune det der. lett 4 er. Hvilke turbo og hvilke manifold har du valgt? Har selv plukket li på m42 ligger og vipper mellom den og m50b25
Mipplemuh Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Skrevet Januar 19, 2009 Se der ja Tusen takk! Ja, tenkte å bestille i fra vac. Skal teste med OBX manifold og bare en jalla kina turbo først.. Det må planes først ja, var det jeg trodde.. Den is'n til a-dekk & co kjørte vel oppi 1 bar på orginal motor?? Mye å sette seg inn i dette men bare morro Edit: må lære meg å lese alt først..
takaasen Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Glemte den viktigste linken. http://www.m42club.com/forums/ masser proskjekter der.
Mipplemuh Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Skrevet Januar 19, 2009 herlig herlig! Takk igjen Off, dette som skulle bli billig testing av noe morro endte om med å koste dyrt.. bestiller meg stempel og hele pakken og jeg så jeg får 8.5:1.. hehe
takaasen Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Skal selv bestille for 3400 USD fra VAC, men henter det når jeg er på ferie i florida i mai. slipper toll da. bare springe igennom på tollen på flyplassen ha ha ( har gjort det mange ganger ) Problemet med høy komp er å kompensere med bensin for ikke å få detornasjon. er ikke lett å få til uten programbar ecu. går jo an og prøveseg frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå