Ralph Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Heisann, Jeg kjører en e39 528i med manuell kasse. Antispinn har tatt kvelden, tror det er styreenheten. Antispinn lampa lyser hele tiden og ABS funker stort sett, men den pleier å streike om jeg kjører lenge på motorveien av en eller annen grunn. Bare å starte bilen på nytt så er den som god som ny da Det i seg selv er ikke problemet. Problemet er at nå som antispinn ikke fungerer så er det nesten umulig å komme seg framover eller opp bakker med bilen når det er veldig glatt. De som har sett meg prøve sier at ett hjul spinner og det andre bare "hakker". Om jeg setter bilen i revers og rygger opp går det uten problemer i det hele tatt. Kan det være noe med diffen min? :\
Aroid Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 det kan var en hjul hastighet sensor(ABS sensor) som begynner å bli defekt eller har du forskjelig hjul størrels eller slitt dekk på bilen.
Ralph Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Skrevet Januar 18, 2009 det kan var en hjul hastighet sensor(ABS sensor) som begynner å bli defekt eller har du forskjelig hjul størrels eller slitt dekk på bilen. Dekka på bilen er nye i år og størrelsen er nok lik ;( Abs sensor kan det kanskje være, aner ikke :\ Cruise controll surrer en del også, klarer ikke holde gjevn gass.. bare gasser og slepper gassen så gasser igjen hele tiden.
Aroid Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 ja da er det nok en abs sensor som er nesten defekt. Cruise controll fungerer ikke som den skal gjør vist at anti spinn er koblet ut. kom deg på en verksted å ta ut feil kode. så ordner det seg.
bmwm50turbo Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 tipper på venstre bakhjul da det er denne som er koblet opp mot spedometeret. se nøye på spedometeret når du ligger i 80km jevn hastighet og se om nålen vipper litt opp og ned. da er sensoren dårlig.
Cumberdale Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Var 3 dager her i forige uke min antispinn sviktet også, lyset konstant i dashen.. plutselig en morgen fungerte det igjen.. vært OK siden. Dårlig kontakt?
Ralph Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Skrevet Januar 19, 2009 tipper på venstre bakhjul da det er denne som er koblet opp mot spedometeret. se nøye på spedometeret når du ligger i 80km jevn hastighet og se om nålen vipper litt opp og ned. da er sensoren dårlig. Det stemmer nok ganske bra.. er vestre hjul som ikke henger med ja. Men kan det være en sensor forran som er dårlig ? er det sånn at abs sensorene er forran og antispinn bak? Vil det si at min sensor venstre bak er dårlig eller kan det være hvem som helst?
pallen Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Sitter 2 spjeld på innsuget, det ene er for antispinn og styres av en liten servomotor som sitter på venstre innerskjerm. Vaieren ryker av og til på den. Sjekkes best ved å la en kamerat slå på tenningen mens du ser etter om spjedet aktiveres. Det fås løs vaier til dette og er enkel å bytte 5-10 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå