Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. har funne ut at det er ohm's så er på dysene til M10 motoren. så nå vet jeg det.. kommer sikkert en update etter helga. får se om det blir jort noe :)

Mads

• Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

kan bli et bra prosjekt dette, om du har spørsmål og er fortvila over at du ikke får svar, så kan det sikkert være lettere og spørre i den tekniske delen, kan nesten garantere deg at du vil få svar raskere da :) pøs på med bilder, ikke galt å stå ute i den kulden der og holde på å skru, trur jeg aldri jeg hadde gjort:p

Skrevet

Hei, da har jeg sotte å sedd på litt filmer å bilder å diverse. så jeg har komment fram til at jeg skal skaffe meg et 318i M40 innsug. å montere på motoren. åsså skal jeg få stemplene ut av blokka å ventilene ut av toppen så skal jeg få planet både blokka å toppen. så får jeg se om det ikke blir jort mere me di. skal også frese 2mm av stemplene så di ikke kresjer med ventilene når det blir turbo å mye mere kompreskjon. hehe :P

Er det noen såm vet om det er noe ombygging for å få på 318i M40 innsuget på M10 motoren.?

Mvh Mads

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei, jeg vuderer å gå åver til en M20B20 er det ikke det di heter ?:P har mest sansynlig fått meg 2 sånne motorer med ett lednings nett å det jeg trenger for å få den til å gå :)

Så jeg vuderer å heller turbo konvertere en slik motor.istede for 318i motoren. Hva tror dere ? kom med tips å slikt..

Mvh Mads

Skrevet

Hei, har vorre å sedd litt over bilen i dag. kan jo legge ut nån bilder av bilen :)

Senke sette e på tur.. å dåkker ser den træng det ! :P

P2140049.jpg

P2140051.jpg

P2140056.jpg

Syns måleran inni biln e stilig æ :D

P2140054.jpg

P2140055.jpg

Mads

Skrevet

Fint prosjekt dette her. M10'ene tåler så uvanvitttig med bank, tunge jævler:-). Støpejernsblokk vett du, Men 240 kassen tåler ikke så mye bank men, det fine er at M30, S38 og S14 kasser passer rett på.

Skrevet

Ja, det blir nokk M10 med det første.

så får vi ska ka så skjer etter det.

Ja, vi får se hvor lenge girkassen holder :)

Såpass. det viste jeg ikke.. er jo sikkert ikke det letteste å få taki di M3 Kassene:P

Skrevet

Nei, æ syns nu det så heilt ok ut :)

plan e nu å ha det sånn fåreløbig.

har sedd på et grenrør på e-bay æ vudere å kjøpe :) men får se med tia :)

Skrevet

Ikke gå for M20B20 turbo, er jo så mange som har det. Tøffere med M10B18 turbo, litt hissigere aks, osv, osv. Tåler vanvittig mye bank også!

Skrevet

ja, nei det e ikke plan å bygge M20B20.

Blir nokk M10B18 :D er jo ikke så mange såm har det. artigere å ha noe ikke så mange andre har :)

Skrevet

Nettopp det jeg o tenkte! Konge med M10, trenger du mer volum kan du jo bytte til B20 blokk, eller blokk fra S14 som passer rett over. (S14 er basert på M10 motoren :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...