mudbug Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Hei! Etter diagnosen fikk jeg en feil ved oxygen sensor bank 1 før katalysator, Er det den sensoren som er i midten av to gren eksos fra motoren?? Takk for rådet.
E36Cab1 Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Periodisk feil ser det ut til,ikke tilstede ved måletidspunkt. Den før kat ja...
mudbug Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Skrevet Januar 19, 2009 Periodisk feil ser det ut til,ikke tilstede ved måletidspunkt. Den før kat ja... Hei! takk for rådet. Hva mener du med periodisk feil?? Skal jeg skifte ut den?. Det er to sensorer som stikker rett opp fra midten av 4 gren eksos. Er det den som står nærmest radiatoren???. Takk for info
E36Cab1 Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 4 gren eksos? Har du 2 stk 3-1 eller 6-2-1 eksos eller vanlig manifold? Skjønte ikkje helt ettersom du har sekser. Det er den som står nærmest katalysatoren nærmest fronten av radiatoren,men ikkje bytt den. Du vil kunne lese av hyppigheten også,men er den periodisk er den ikke "alvorlig" nok,alså hyppig nok/permanent. Går under ECU's terminologi av "shit happens!"
Rayb Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Går under ECU's terminologi av "shit happens!" Hehe nettopp! Lurer på hvor mangen lambdasoner som er blitt byttet til ingen nytte...!? Kan nesten garantere at feilen er en vakumlekkasje på innsugssiden.
mudbug Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Skrevet Januar 19, 2009 Hei! Det er 4 stk. fra motoren og går sammen til 2 gren.
Rayb Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Det stemmer! De to som står nærmest motoren er justerende, de to som står etter kat. er følende. Nr 1 er den nærmest radiatoren.
mudbug Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Skrevet Januar 21, 2009 Hei! det betyr at det er justering som jeg skal bytte??siden diagnosen visste oxygen sensor før katalysator. Det er den som står rett opp fra eksos nær motoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå