Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 523ia E39 97 mod.223kkm Da det begynte å riste ved kjøring, hovedsaklig fra venstre side byttet jeg alle hjullagrene, bremseskiver og klosser som alle var godt slitte. Fremdeles er det viberasjoner eller mer som en humping? Litt som om vegbanen har små opp og ned "dumper".

Det kommer ikke risting ved nedbremsing og det varierer veldig fra dag til dag? Ingen risting i rattet. Jeg har byttet "klikker" stag og caster stag foringer forran. Det er de samme symptomene når jeg triller bilen i Neutral og merkes best ved 30-40 kmt og rundt 100. man kjenner det klart best på venstre side og kan faktisk se at personen som sitter der "rister" litt :-) Rister sakte ved lav fart og mer som vibrering i 100 området. Hva i alle dager kan dette være? Jeg kjenner til problematikken med E39 og slike problemer men finner ikke noe som passer denne beskrivelsen. Tror ikke dekkene er problemet da det er både ved sommer og vinterdekk. Håper dere har vert borti noe lignende og kan komme med noen gode råd :-)

Skrevet

Mangler du noe senterringer på felgene dine kansje? Viss alt er iorden med stag,foringer og kuler foran OG bak,samt mellomaksel+opplagring ville eg sjekka dette,samt etter radial&diagonal kast i dekka.

Dempere/fjører slitt?

Skrevet

Hei og takk for svar :-) Nå sitter orginal vinterfelger hvor senterringer ikke er nødvendig. De er "tight" fit. Når det gjelder fjær/dempere så begynner nok de å nærme seg søppelbøtta. Bilen er fremdeles bedre enn mange andre nyere biler jeg har kjørt M Fahrwerke er gode ting :-) men det er denne humpingen. Pokkers irriterende. Jeg har aldri opplevd at slitte dempere /fjeærer gir slike utslag. Kenguru effekt i store hastigheter har jeg prøvd og overdreven krenging i svinger. Denne bilen sitter som et lokomotiv i svingene men fjæer/dempere er ikke som ny. Kuler, stabstag kjennes gode men travers foringene kunne sikkert vert byttet sammen med andre deler men skulle disse gi en slik oppførsel? Det ble MYE bedre når jeg byttet alle hjullagrene og det var ikke rart da det ene var ganske kjørt. Skranglet når jeg snurret navet når jeg holdt det i hånden (forresten en smal sak å bytte både med nytt nav og uten der jeg fjernet det gamle lageret med vinkelkutter) Kan være kast i dekkene men det er liksom ikke slik at problemet flytter seg om jeg roterer dekkene (kun vinterdekkene da de ikke er retningsbestemte) Skulle vert glad om noen hadde samme problem :-)

Skrevet

Har en misstanke om dårlige dempere, kjenner igjen denne fra egen erfaring,

Siste reis på demperene ga også ugjevn slitasje på dekkene som utgjorde en risting av dimmensjoner på min bil.

Skrevet

Ved gåen hary-kobling mener jeg du kan kjenne det som en "humping", ved lav fart 30-50 kmt.

Jeg fikk hvertfall det problemet på min 325 tdsa, da koblingen var gåen!

Merket det ikke på annen måte med det første.

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...