mudbug Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Hei! På tur hjem fra jobben fikk både trekant og ABS melding på instrument cluster. Jeg tok en diganose at det var wheel speed signal front left. Jeg tok ut kopling til ABS sensor og satt igjen, da forsvant både trekant og ABS. Feilmelding kom tilbake etter en liten tur til butikken. Skal jeg skifte ut ny sensor???Takk for rådet. for å sjekke om ABS modul er feil, bruker jeg luft fra besinstasjon blåste inn i den svarte mudulen, så lampen gikk av. En kan kjøpe kompressluft (oxygen).
Alex88 Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Det samme har skjedd med min bil. Jeg byttet en ny bremse sensor så kom ikke de feilmeldingene igjen.
Bjørn 320 Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Er nok sensoren som er i ferd må ryke ja. Du kan vente eit par dagar og sjå om den blir seg sjøl igjen, viss den ikkje blir det så er det nok berre å skifte. Viss du vil kontrollere den "manuelt" kan du ohme med eit vanleg multimeter. På E36 skal den ligge på ca. 1 kohm, vil tru det er noko lignande på E39. Alex88: Vil tru det var ABS-sensoren du skifta, den som truleg også her er problemet? Forøvrig ein ganske vanleg feil på alt av BMW (og sikkert andre merker), har sjøl skifta 2 stk...
Alex88 Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Er nok sensoren som er i ferd må ryke ja. Du kan vente eit par dagar og sjå om den blir seg sjøl igjen, viss den ikkje blir det så er det nok berre å skifte. Viss du vil kontrollere den "manuelt" kan du ohme med eit vanleg multimeter. På E36 skal den ligge på ca. 1 kohm, vil tru det er noko lignande på E39. Alex88: Vil tru det var ABS-sensoren du skifta, den som truleg også her er problemet? Forøvrig ein ganske vanleg feil på alt av BMW (og sikkert andre merker), har sjøl skifta 2 stk... Yes det var ABS-sensoren ja
mudbug Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Skrevet Januar 20, 2009 Hei! Skiftet ABS sensor, men den lyset fortsatt
stroker Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Har du forsøkt å koble fra batteri i 30 min etter bytte? Dette for å nullstille feilmeldinger
bmwm50turbo Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 hæ lyser den fortsatt??da er det enten dårlig kontakt eller stor forskjell på hjulslitasje eller noe. siden den registrerer feil rulle omkrets på det hjulet. var du forsiktig når du monterte sensoren?? inni stikket til sensoren som man kobler i ledningsnettet til bilen er det noen bittesmå pinner som lett kan knekke. bare noen tips.
Bjørn 320 Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Kan hende det må nullstillast med diagnoseverktøy, men er ikkje sikker...
Alex88 Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Det må tas en ny diagnose, slik den for en restart. Det løse seg slik på min
bmwm50turbo Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 hmm. på min sluttet det og lyse etter jeg hadde byttet sensoren. på min kom lyset på over 40km/t. hver gang jeg stoppet bilen og startet den var den ok, bortsett fra overnervøs abs. med engang jeg bikket 40km/t kom lyset på igjen.
pallen Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Kan være magnetbanen på hjullageret som er skadet. Ta ut føleren og lys inn i hullet mens du dreier hjulet forsiktig og sjekker banen. Kan jo selvfølgelig være ABS styreenheten og.
mudbug Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Skrevet Januar 20, 2009 Tok en ny diagnose, visste samme feil wheel speed sensor, front left. Tok ut kopling og sensor på nytt, så monterte de igjen. Da forsvant meldingen. Er det mulig at kolplingskontakt er defekt. Tok diagnose og slettet feilmeldingen. Skal ta en tur imorgen, får se om feilmeldingen lyset igjen. Takk for alle rådene.
NiklasJa Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Jeg får samme feilen hele tiden. Er en sammen heng med at det blir snø inni der sensoren sitter. Har du åpne vinterfelger? Også når jeg har sladda mye så kommer denne feilen. Den gir seg somregel etter jeg har kjørt noen mil.
mudbug Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Skrevet Januar 21, 2009 Jeg kjørte en tur til butikken,ingen ASC og ABS melding. Kom ut og startet bilen, var ASC og ABS lyset opp igjen.hmmmm. Hva kan det være???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå