rel0ad Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Er det en stor sak å demontere den? er det bare å skrue av skruene som holder den eller må diverse stag fjernes?
bmwm50turbo Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 er noen deilige skruer helt i bakkant der med kassen som er hel.... og finne viss du ikke vet om de. bare et lite tips. de er mye lengre enn de andre.
montrealblue Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Må man ikke av med travers for å få den av? Eventuelt litt opp med motoren? Jeg lagde oljeretur uten å ta av bunnpanna. Satte trykkluft inn i bunnpluggen, og bårra ivei. da kom sponet flygende ut. Gjenga opp og skrudde i en nippel. Ser ut til å funke utmerket. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=101654&start=15
bmwm50turbo Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 hæ?? trykkluft inn i bunnpluggen?? og borret inn i bunnpannen sånn at all sponen fløyg vegg i mellom inni veivhuset??er sikkert jeg som har misforstått deg men det høres ikke så bra ut.
Ballder Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Lage overtrykk i bunnpanne under boring. Da kommmer det meste av sponet ut under boring, men om det er veien og gå vet jeg ikke...
montrealblue Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 nei den er nok på kanten. men har brukt bilen flere mnd. og det funker fint. Oljefilteret tar jo det sponet som måtte komme inn i panna, men pumpa kan sikkert få seg en trøkk... tror det er et helvete å ta av panna.
rel0ad Posted January 21, 2009 Author Posted January 21, 2009 har fått "løs" panna, men virker som det er for trangt framme til å få den mere ned,
Ullsokk Posted January 21, 2009 Posted January 21, 2009 Du skal ha av hele bunnpanna eller ? Den ligger ikke akkurat veldig langt unna traversen, så tror det blir vanskelig å få den av med motor stående på plass.
rel0ad Posted January 21, 2009 Author Posted January 21, 2009 så jeg må av med motor feste skruene å dra opp motoren? satan, det blir jo litt av ett prosjekt.
Ullsokk Posted January 21, 2009 Posted January 21, 2009 Du kan jo også løsne motorfestene og slippe ned traversen
AlXz Posted January 21, 2009 Posted January 21, 2009 Gjorde dette på en m40 (firer). Er vel endel bedre plass der tenker jeg. Men jeg løsner motorfester og heiste opp motor et godt stykke, så klarte jeg å lirke ut bunnpanna. Om du slipper ned traversen litt og heiser opp motor burde det gå. Men helt sikkert lettere om du tar motoren ut. (Nå har du jo allerede løsna alle de jæ***** skruene da )
Recommended Posts