Gå til innhold

Kan noen her med peiling på emne hjelpe meg? (motorbytte)

Spinx
 Share

Anbefalte innlegg

Halloen der bimmers brukere :P Nå er det sånn tiden begynner og nærme seg motor bytte på bilen min altså en 316i coupe 93mod,Men problemet er at jeg har INGEN erfaring når det kommer til mekking eller motor. Så jeg trenger egentlig ei liste med deler og ting jeg må ha/gjøre med bilen får og få det til og fungere. Så om dere som har peiling på dette kan si hva jeg har glemt og skrive på så hadde jeg vært evig takknemlig.

På forhånd takk :lol:

Blir enten M50b25 eller M50b28 uten vanos

Hvordan blir det billigst mulig? Delebil? Deler fra utlandet?

Listen:

*Motor/girkasse

*Ledningsnett

*Hjerne

*Eksos,Lambasonde

*Lmm

*Instrument

*Stikkaksler

*Diff

*Mellomaksel

*Dynamo

*Servopump

*Lage nye motorfester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har null peiling, er det vel en ide å få et verksted til å gjøre dette...

Greit nok at det koster litt, men blir ikke billig om du skrur filler av bilen heller

Men for all del, hopper du på jobben selv, så skal du ha credit for det, ønsker deg i så fall lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke giddet dette her men det er no meg. hadde solgt bilen og kjøpt en 320 eller 325 hvor det er bolt on med større 6`er. mye enklere med tanke på eu kontroll også. er jo ikke så dyrt med en 320 som trenger ny lakk og bremser og slikt. får de til 20000kr viss man er flink og lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde aldri tatt ut en motor av en bil noen gang når jeg byttet gir kasse. ble mye knoting men men . få hjelp av kompis som har litt peil å har tatt ut en motor før så går det bra. og ting du lurer på å sånn underveis får du mest sansyneslig svar på her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...