Gå til innhold

Bytte fjærer, støtdempere i Sverige..pris og slikt

semmern
 Share

Anbefalte innlegg

Må nesten heve bilen min litt, han jeg kjøpte den av hadde jo blodsenket den. Lurer på om den er senket 50/40 foran og bak, og det er jo fullstendig ubrukelig på alt annet enn tørr asfalt, og noen ganger da også..så jeg lurer på å sette på originalfjærer igjen, eller noen som senker bilen bare litt. Gidder ikke skrape nedi hele tiden, jeg får jo vondt i sjela hver gang jeg skal over en liten kant! Noen som vet om noen greie verksteder i Sverige som kan fikse dette, og omtrent hva det vil koste kontra å gjøre det her i gamlelandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jepp, er jo ikke så galt å gjøre selv..men det nærmer seg tid for oljeservice, og de siste dagene har en ABS-sensor begynt å streike, så det må også gjøres noe med.

Med mindre noen forteller meg hvordan jeg bytter ABS-sensor selv? :)

I tillegg er jeg litt kvitteringsnazi, jeg liker å ha full historikk på bilen fra brukbare verksteder, det ser bra ut når jeg skal selge den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte ABS sensor er greit, ja. Men du må først kjøre en diagnose som gir indikasjon på hvilken det er som er dårlig/ødelagt. Ellers må du til å måle Ohm på disse.

Finns mange gode DIY på bytte av fjærer og dempere, så det er bare å hive seg rundt.

og ikke minst bytt til orginal fjærer og dempere! :)

Når det gjelder kvitteringer, så mister vel det etterhvert sin verdi når bil begynner å bli gammel. Du kan jo ta vare på deleregningene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg igrunn så godt som bestemt meg for å bytte fjærer selv. Ringt litt rundt, og ingen verksteder gjør det for mindre enn 7500, det er jo helt sykt! Til og med i Sverige ble det ganske dyrt

Finnes det en tråd eller en side et sted med DIY og bilder og slikt? Jeg har googlet litt rundt, men ikke funnet noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg igrunn så godt som bestemt meg for å bytte fjærer selv. Ringt litt rundt, og ingen verksteder gjør det for mindre enn 7500, det er jo helt sykt! Til og med i Sverige ble det ganske dyrt

Finnes det en tråd eller en side et sted med DIY og bilder og slikt? Jeg har googlet litt rundt, men ikke funnet noe..

7500? Det er jo sinnsykt, tar deg jo ikke mer enn max 3 timer Selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7500? Det er jo sinnsykt, tar deg jo ikke mer enn max 3 timer Selv...

Snakket akkurat med SnapDrive. Tenkte å prøve meg utenom merkeverksted. 11 000! FY FAEN! Nei, blir nok til at jeg gjør det selv gitt. Selv om det tar noen timer når alle fire skal byttes. Det er lett verdt det når man sparer såpass mye!

Men noen som har noen DIY å vise til? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det der klarer du selv... De bak går jo veldig fort! Men er ingen tryllekunst å bytte de forann heller akkurat.. Så er definitivt verdt det, nå hvet jeg ikke om du får fjørene ferdig satt inn i det forann, så det bare er å sette inn hele demperen med fjør da, men om du gjør det er det jo kjapt gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det der klarer du selv... De bak går jo veldig fort! Men er ingen tryllekunst å bytte de forann heller akkurat.. Så er definitivt verdt det, nå hvet jeg ikke om du får fjørene ferdig satt inn i det forann, så det bare er å sette inn hele demperen med fjør da, men om du gjør det er det jo kjapt gjort.

Tenkte igrunn å kun bytte fjærer jeg..eller er dette dumt? Burde jeg bytte støtdempere samtidig? Senkesettet som sitter på bilen er fra AP, med TüV-godkjenning og hele pakka...tror det bare er fjærene som er byttet, og at demperne er originale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...