bmw520 Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 men i og med du gløda den 4 ganger, og da starta den med en gang, så må d jo være glødinga som er problemet og ikke diesel tilførselen? Sjekka alle glødeplugger?
pajoe Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Det MÅ ikke være glødingen som er synderen for det. Ved 4 gjentatte glødesykluser, har fødepumpa gått så lenge at evnt diesel som har seget tilbake, er på plass igjen. Fødepumpa starter jo hver gang man slår på tenninga. Stor sjanse for at enveisventilen på returrøret ikke holder tett lenger. Denne mener jeg koster ca 200,- på GS.
peder87 Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 for å sjekke om det er glødingen eller tilbakeslagsventilen kan du bare ta av rele og kjøre konstant strøm rett på matepumpe. i 1 min eller noe slikt og så sette releet på plass og gløde tiden ut og så starte. starter den slik som da du gjødde 4 ganger så er det noe med dieselen og er den tungstartet er det glødingen.
bmw520 Skrevet Juli 26, 2010 Skrevet Juli 26, 2010 Holder med peder87 her, husk nå på at, om matepumpa funker som en skal, så går ikke den vær gang du gløder nei, for når den har kommet opp til et viss trykk så stopper den, gjør i værtfall det på min og andre tds`er jeg har vært borti. men gjør som peder87 sier
Gjest Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 fødepumpa skal ikke gå konstant nei, ettersom det er ei lita "fødepumpe" inni høytrykkspumpa (vp37). Som tild nevnt, er alle plugger iorden? starter den like dårlig varm som kald? ville også sett på temp føler i toppen, og innsugstemp føler. Dette for å se om en av disse viser feil, og du dermed får for kort gløding, eller feil tenningsforskyving.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå