Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo. jeg har akkuratt kjøpt en e30 320. så vill jeg ut og kjøre nå. så testa jeg og søke men fant ikke noe. vet det er her en plass men orker ikke lete mer.

saken er den at jeg jeg må lufte kjøle systemet. åssen gjøre dette enklest mulig?

Skrevet

har ikke prøvd å lufte enda selv. men har lest mange tråder her. still bilen i oppoverbakke og åpne lufteskruen på radiatoren, vil tro den er nederst på radiatoren der. vent til det ikke kommer luft, men bare vann, også fyller du etter med vann og klemmer litt på diverse slanger og sånn. kan være lurt å stille vifta på full varme slik at vannet også går igjennom varmeregisteret.(trenger ikke starte bilen nei) også gjenntar du dette noen ganger.

Skrevet

det er ikkje verre enn å tømme ut den gamle via tappeskrua og fulle på ny i radiator/ekspansjons lokket, la ver å skru på lokket så starter du opp bilen og lar den gå

så etter fyller du kjølevæske etterkvart så det synker.

ikkje full den heilt full for da blir det ikkje sirkulasjon.

NB. når eg starta opp bilen første gangen og skulle lufte så ruste bilen seg opp til 5000rpm og etter litt tid så sank turtallet samtidig som lufta i kjøleanlegget forsvant

du kan og ta og løsne den kjøleslangen som kommer i fra toppen og som går til toppen av radiatoren/ekspansjonstanken.

så er det berre å klemme litt på slangene for å vere sikker på at all lufta kommer ut

stod på flate veien når eg gjore dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...