Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurderer litt og kjøpe en bmw 730 i fra 91.

Dette er en bil som er importert i fra tyskland i 94. Bilen har hatt en eier i tyskland og en eier i norge. Bilen har komplett service hefte frem til dags dato. bilen har nå gått 263.000km. på 190.000km ble det byttet ventil løftere, sylindere slipt (tror det var det) +++

Det jeg lurer på, hvordan motor sitter det i denne. Jeg vet det er en 6'er. Men hva heter denne typen motor. vet at i min forrige 525 het motoren M50. Men det er nok ikke den samme her.

Skrevet

Kan det ha vært en m30b30 motor med 12 ventiler?

edit: Jepp, de begynte ikke å benytte m60-motoren før i 1992, så da må det nødvendigvis være m30b30, siden det tydeligvis ikke er skiftet noe motor :)

Skrevet

Nei, det er ikke byttet motor så vidt jeg vet :) hehe.. Greit og vite hva slags motor som sitter id en så jeg kan lese litt, og se hva jeg kan forvente meg og slike ting ;)

Skrevet

Kan vel forsåvidt legge til at en ikke kan forvente at 188 hk (fra fabrikk) skal gi deg viplash (hehe :D) av akselerasjonen heller, tatt i betraktning bilens vekt - samtidig som en bør forvente seg ett "respektabelt" bensinforbruk (av typen "under litern på langkjøring er femi...") - og er det autolat gjør det heller ikke ovennevnte faktorer bedre.

Men for all del, det er en klassiker og jeg skal ikke ta motet fra noen, men heller bare peke på ting som jeg i alle fall ser på som viktig når jeg handler bil :wink:

Regner imidlertid med at du har sjekket litt rundt bilen, og ønsker deg lykke til med en eventuell handel!

Skrevet

Jeg har eid en 87-730ia og bedre bil å kjøre skal du lete lenge etter. Synes også den gikk helt greit. 0-100 var ikke noe å skryte av, men ta kickdown når du har 80km/t da fungerer den.

Skrevet

dysetikking selv på en motor som er GODT vedlikeholdt? Samtlige sevicer er fulgt til punkt og prikke.ventilløftere og topp og slike ting ble total overhalt her for et par år siden. og under 100.000km siden.

jeg var og så på bilen i dag, og den var pen. Tilnærmet ingen rust, girte silkemykt, dro godt hele veien. Kick down var en fryd.. =) Og regner ikke med og få viplash av bilen. Regner med og ha en bil som jeg skal stelle og kose med, som kan gi meg mange glade kilometer/mil, som har masse komfort og slikt. bilen har aircondition og et pent skinn interiør. Og at den bruker litt suppe får helle være. Har en c-klasse mercedes nå som jeg skal selv, si i fra om noen vil ha =) hehe, og dne bruker lite bensin, og er rimelig strøken, men ikke på langt nør den komforten som 7'ern har, og er litt for liten for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...