kristian08 Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Da har jeg vært så uheldig at jeg har knekt av gjengepartiet på en tennplugg. Så det har seg slik at jeg fikk ut tennpluggen, uten gjengepartiet. Alt gikk så greit med de andre tennpluggene, helt til jeg kom til den siste. Følte at den satt ganske godt fast, så jeg tok litt hardt i. Det dummeste jeg kunne gjort føler jeg nå.. Men kunne selvsagt umulig vite at utfallet ville bli følgende.. Jaja, føler meg som en idiot med en bil som ikke kan brukes.. Hva kan jeg gjøre for å få ut den H#!"%*# delen?? Uten at det koster meg en formue.. Mvh Kristian08
Glennski Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Du klarer ikke å vri ut restene med en tang da? Eller knakk pluggen jevnt med? Evt, kan du kanskje sveise på et bolthode og skru den ut med pipe.
kristian08 Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Skrevet Januar 24, 2009 Kommer ikke til med tang.. klarer så vidt å røre ved delen med fingeren min, så det er et stykke inn dit. Pluggen har jeg.. Er bare gjengpartiet og den lille tuppen som lager gnisten som er igjen.. kan illustrere med et bilde.. Kristian08
Glennski Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Huff da, kjedelig at sånt skjer. Da er muligheten å borre ut resten da.
kristian08 Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Skrevet Januar 24, 2009 Ja det var det.. Ufattelig unødvendig.. Men men, shit happens.. En venn av meg foreslo en grisepik.. Vet ikke hvordan det blir med en slik en inni der.. Noen som har noe innspill der? Kristian08
hon Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Tok ut to knekte plugger for noen år siden. H.......tes jobb. Du må få tak i en slags pigg med langsgående spor og ikke tverrgående. Panke den ned og vri rundt. Fikk låne dette verktøyet på en kranversted.
525i1991 Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 nødløsning er vel å skru opp hele skiten å skru den ut derifra;) da har du jo tennpinnen som du får tak på med nebbtank vell
Allez Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 skrujern å hammer å bank de ut.. tar du en gammel tennplugg å skjere et par spor i den med en vinkelsliper slik at de blir en gjengetapp, viss du ikkje har en gjengetapp i samme størelse. så teiper du på en tyn slange på støvsugeren å suger ut spon å dritt i fra selynderen:P gjore dette med mazdaen min en gang, når de samme skjedde funka fint.
Olelink Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 hm, men hvis den sitter så godt at pluggen gikk av så vill det vel hjelpe lite å komme til på undersiden med spisstang. jeg ville som nevnt over også prøvd grisepikk eller lignende. Om det ikke går så skru av toppen om du skal båre den ut da det ikke er særlig hyggelig med spon i motor. ellers har kanskje koed eller gsbildeler brukte topper liggende til en grei penge, ny topppakning samtidig så kommer du vel billig unna det men billøs en liten stund da
Driv3r Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Prøv med grisepikk før du prøver noko anna. Det burde fungere.
Wolfeh Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Jeg ville tatt av toppen og prøvd med en grisepikk. Det du også burde gjøre før du begynner å skru er å varme opp med en varmepistol. Bruke litt wd40 så det løsner raskere isteden for å bare skru alt du makter.
kristian08 Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Men vil det ikke slå ut på motoren om jeg sprayer ting inni der? Hvorfor varme det egentlig..? Vil det ikke utvide seg da? takker for gode innspill folkens.. kristian08
Wolfeh Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Ja. Varmepistol gjør så metallet utvider seg. Jeg er litt usikker på om wd40 vil ha noen effekt på motoren. Dette er jo bare et smøremiddel som skal hjelpe på rust og ting som sitter fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå