torgeirb Skrevet Januar 25, 2009 Share Skrevet Januar 25, 2009 Er ikke meningen å dra inn en vw i et bmw forum, men jeg gidder ikke å regge meg på et annet forum bare for det. Jeg holder på å bytte bremsklosser bak på polo 6n 1999 modellen til dama og jeg får ikke trommelen av. Har skiftet en del bremsbånd på andre tromler, men finner ikke ut hordan jeg får av denne? Noen som har gjort det før?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 25, 2009 Share Skrevet Januar 25, 2009 Er ikke meningen å dra inn en vw i et bmw forum, men jeg gidder ikke å regge meg på et annet forum bare for det. Jeg holder på å bytte bremsklosser bak på polo 6n 1999 modellen til dama og jeg får ikke trommelen av. Har skiftet en del bremsbånd på andre tromler, men finner ikke ut hordan jeg får av denne? Noen som har gjort det før?? Trommen blir vell holdt fast av sentermutteren. Løsne denne og ta vekk mutter, samt skiven bak. Når du tar av trommen. vær forsiktig så ikke lageret havarerer. Kon lager, så er ikke bare og dra til det man kan for så og løsne igjen som er ett kjent gammelt triks. Denne mutteren skal skrues litt til, for så og bruke en stor flat skrutrekker for å skyve på skiven. denne skal bevege seg "lett" altså, det skal være trangt, men du skal få skyvet på skiven ved og bruke lett kraft med skrutrekkeren. Drar du til for hardt, så havarerer lageret. Husk også å skru selvjusteringen helt tilbake for å få av trommelen. Bruk f.eks en lang syl eller en en flattrekker som du har slipet til å kun være en rundt trekker med spiss i enden. Træ igjennom det rette bolt hullet, der ser du en liten mekanisme med ett lite hull i, denne mekanismen skal vippes opp eller ned, husker ikke helt. Eks antall ganger. Obs; Vi har vell nok med BMw på dette forumet? Er vell ikke plass til folkevogn spørsmål. Hele poenget er at du får kanskje akkurat det rette svaret på ett folkevogn spørsmål på ett folkevogn forum. Så jo, du burde egentlig regge deg på ett folkevogn forum, bare for dette.. Kan ikke fylle forumet med spørsmål om alt annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Januar 25, 2009 Share Skrevet Januar 25, 2009 tja, har du slakket maksimalt på bremsebåndene, de sliter seg jo godt inn i godset på trommelen, kan jo hende trommelen butter mot båndene. ellers bruker jo trommelen å bli sette seg fast ganske godt. Edit: Fliid ble før meg Må vel si meg litt enig med Fliid, ett spørsmål en å annen gang fra hver av oss her inne blir mange spørsmål tilsammen. Dette er ett bmw forum så hold det til BMW etter dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeirb Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2009 Jeg er helt enig med dere, var bare så oppråd i sta når jeg ikke fant noe på en eneste side. Jeg takker uansett for hjelpen. Jeg ante ikke at det var senterkoppen det hele satt fast i, så problemet løste seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå