Gå til innhold

fødepumpe probl. E34

dole
 Share

Anbefalte innlegg

stemmer...sitter i tanken.. om bilen stopper tror jeg det er mer som er feil, da bilen går uten denne også.. blir bare noe mer tungstartet og kan gå litt dårligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer...sitter i tanken.. om bilen stopper tror jeg det er mer som er feil, da bilen går uten denne også.. blir bare noe mer tungstartet og kan gå litt dårligere..

Det er feil, da motoren kan kutte tvert under kjøring dersom pumpen i tanken er deffekt. Kutting oppstår som regel når man har lite diesel på tanken. ( Fra kvart tank og nedover )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, ser du kjører en 530dat...den kan stoppe tvert om pumpa i tanken og eller inline pumpen stopper.. men det er fordi du har en commonrail motor, med ei helt anna dieselpumpe..antar at du vet det, bare avklarer for andre.. ettersom jeg er helt uenig i utsagnet ditt.. prater av erfaring fra min bil, og prinsippet bak pumpe-dyse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan være så uenig du bare vil, men jeg har personlig erfart på 2,5 liters tds motor på 143 hester, at når pumpa i tanken streiker, så kan motoren kutte tvert! At din ikke kutter tvert betyr ikke at ingen andre gjør det! En og samme feil kan ha flere utfall.

Ja jeg har commonrail motor i min 530D, og der har inline-pumpa trøbla, men der stoppa ikke motoren, den bare "fuska" på turtall over 3500.

Etter at den ble bytta har jeg ikke hatt problemet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at ingen andre kan ha opplevd dette, og luft som følge av dårlig o ring mellom pumpa og "innsatsen" den står i i tanken kan gjøre at den stopper.

Men opplevde du dette på e34 med tds motor? jeg er faktisk bare nysgjerrig siden jeg aldri har opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...