Clerion Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Heisann. Hva trengs for å bygge om fra 320 til 325 i en e30? Må motorfester modifiseres? Ledningsnett? Har bærebruer bak klare for skiver som jeg ikke har satt på, noe annet som kreves for at den skal bli godkjent? Sikkert andre poster om samme, men jeg finner de ikke, så istede for å skirve "søk litt rundt" så sleng gjerne opp en link (= Og om noen har en bra motor så er det bare å pipe ut. Mvh Clerion
Clerion Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Eventuelt 325 motor fra E36. Noen som gjør slikt?
D.Toft Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 da jeg byttet motor i min 86 e30, da var det plug and play. koplet av det runde stikket i motorrom, plukket ut elnettet fra hjernen. utseende messig er motorene like, så alt skal passe. er det preface motoren du skal ha, bør du ha girkassen, mellomakslingen og giroverføringen. samt du trenger oljekjøleren og LMM..
Clerion Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Det er preface jeg har også, er en 85 mod 320i. Flott om det bare hadde vært å smette nedi og koble til så hadde alt funka, hehe, men så lettvint er det dog ikke^^
D.Toft Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 igrunn så er det bare å smette den nedi, kople og vri nøkkelen. MEN, har du rund eller firkantet hovedstikk på torpedoveggen? har du firkantet, da må du klippe og lime
Clerion Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Deeeet er jeg ikke riktig sikker på, hvordan finner jeg ut det uten å røske ut motoren? hehe
D.Toft Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 det ser du med en gang du åpner panseret.. omtrent rett ved siden av bremsekraftforsterkeren din, på venstre side av den. der er ett stort stikk..
Fliid Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Det er så enkelt. Plugg'n play. Kan tilogmed bruke girkassen du allerede har. oljekjøler er ikke nødvendig (den er somregel aldri i bruk uansett) om du ikke kjører utpreget hardt. For og kutte ut oljekjøler, så skrur du bare av forgreiningen som er skrudd på blokk, som oljefilteret er skrudd på. når du har skrudd vekk denne forgreiningen, så kan du bare skru oljefilter rett i blokken. Slik som det er på M20B20. Mere jobb å få i en M50 motor. Letteste er m20b25 (kjøp en facelift motor)
Clerion Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Okei, great, takk for svar. Ellers da? Hva må gjøres for å få noe slikt godkjent?
KalMar Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 du må ha 51mm fjærbein framme.. skive bremser bak, flytte batterie bak i trunken på passasjer siden.. mener det er samme bremser framme på 320 og 325.. du må ha sabilisator stag bak.. og gir, motor og mellomaksel fra 325...
Clerion Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 du må ha 51mm fjærbein framme.. skive bremser bak, flytte batterie bak i trunken på passasjer siden..mener det er samme bremser framme på 320 og 325.. du må ha sabilisator stag bak.. og gir, motor og mellomaksel fra 325... Av hvilken grunn MÅ man flytte batteriet bak? =S
KalMar Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 det er noe med vekt fordelinga å si... mener det er det jeg har skrevet over som må til ja... men kan jo være noe mer.... det skal ligge en til tråd om dette temaet som jeg har skrevet i.. Edit: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... c&start=15 fant siden... men les hele da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå