Gå til innhold

Bygge om fra M20B20 til M20B25, hva trengs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Hva trengs for å bygge om fra 320 til 325 i en e30?

Må motorfester modifiseres?

Ledningsnett?

Har bærebruer bak klare for skiver som jeg ikke har satt på, noe annet som kreves for at den skal bli godkjent?

Sikkert andre poster om samme, men jeg finner de ikke, så istede for å skirve "søk litt rundt" så sleng gjerne opp en link (=

Og om noen har en bra motor så er det bare å pipe ut.

Mvh

Clerion

Skrevet

da jeg byttet motor i min 86 e30, da var det plug and play. koplet av det runde stikket i motorrom, plukket ut elnettet fra hjernen.

utseende messig er motorene like, så alt skal passe. er det preface motoren du skal ha, bør du ha girkassen, mellomakslingen og giroverføringen.

samt du trenger oljekjøleren og LMM..

Skrevet

Det er preface jeg har også, er en 85 mod 320i.

Flott om det bare hadde vært å smette nedi og koble til så hadde alt funka, hehe, men så lettvint er det dog ikke^^

Skrevet

igrunn så er det bare å smette den nedi, kople og vri nøkkelen. MEN, har du rund eller firkantet hovedstikk på torpedoveggen? har du firkantet, da må du klippe og lime ;)

Skrevet

det ser du med en gang du åpner panseret.. omtrent rett ved siden av bremsekraftforsterkeren din, på venstre side av den. der er ett stort stikk..

Skrevet

Det er så enkelt. Plugg'n play. Kan tilogmed bruke girkassen du allerede har. oljekjøler er ikke nødvendig (den er somregel aldri i bruk uansett) om du ikke kjører utpreget hardt. For og kutte ut oljekjøler, så skrur du bare av forgreiningen som er skrudd på blokk, som oljefilteret er skrudd på. når du har skrudd vekk denne forgreiningen, så kan du bare skru oljefilter rett i blokken. Slik som det er på M20B20.

Mere jobb å få i en M50 motor. Letteste er m20b25 (kjøp en facelift motor)

Skrevet

du må ha 51mm fjærbein framme.. skive bremser bak, flytte batterie bak i trunken på passasjer siden..

mener det er samme bremser framme på 320 og 325..

du må ha sabilisator stag bak..

og gir, motor og mellomaksel fra 325...

Skrevet
du må ha 51mm fjærbein framme.. skive bremser bak, flytte batterie bak i trunken på passasjer siden..

mener det er samme bremser framme på 320 og 325..

du må ha sabilisator stag bak..

og gir, motor og mellomaksel fra 325...

Av hvilken grunn MÅ man flytte batteriet bak? =S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...