Jås Skrevet Januar 25, 2009 Share Skrevet Januar 25, 2009 Kan prøve å lage en liten tråd om oppussingsobjektet mitt,en 81 modell 316 med 1,8l motor i originalt... Blir langtidsprosjekt,planen er å ha den klar til den er veteran,men blir den ferdig før gjør ikke det noe.. Har alltid likt disse bilene,og fikk tak et objekt som virket bra,men selfølgelig noe rust...og når en først begynner å pirke så finner en mer...hehe.. Slik så vertfall bilen ut når jeg hentet den:Der var noe rust som viste godt,blant annet begge forskjermer,og venstre hjulbue bak.Kanalen på den sida var og såpass dårlig at jeg bestemte meg for å bytte den.Måtte jo rive ut interiøret for å sjekke der,og fant naturligvis litt rust der og. Dette er vel det største hullet...:Ellers er der etpar hull i hjulhus bak,et foran og et bak i hver...mye godt arbeid... Fortsettelse følger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ost_ost_89 Skrevet Januar 25, 2009 Share Skrevet Januar 25, 2009 Ser ut som du har litt jobb fremfor deg ja, men kan bli bra dette Har du noen planer for den eller? Har du tenkt å beholde den original? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2009 Bilen har ifølge biltilsynet bare hatt to eiere før meg,om det stemmer så er jo det en bragd i seg selv... Den har gått ca 180000,og serviceheftet er fulgt ganske bra...hehe.. Har inne søknad om å få bygd om til 2-liter,og virket som det ikke skulle være noe problem. Har søkt om å sette inn sekser,men lurer heller på å bruke m10b20 motoren som står i nå. Den må vertfall få ei overhaling da den er satt sammen med silikon i alle pakninger,og ikke går slik den skal. Her er litt flere bilder,har skjært vekk det dårlige på hjulbuen : Og fått delvis på ny innerbue: Ny kanal er og på vei på: Såg antydning til brunt rundt sideruta og bakruta så plukket ut disse og fikk rett : Her skal dere få noe å flire av,"verkstedet" mitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2009 Hehe,ja skal ikke mangle på arbeid... Ser vel for meg bilen egentli ja,ikke noe voldsomt,men litt senk,ny lakk self,mest sannsynlig i samme farge da jeg synes den er fin. Skal og ha tak i bbs felger,enten ekte eller fake,krysseik....disse passer perfekt til e21.. Ellers vil jeg ha clean look på den tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Atle Skrevet Januar 25, 2009 Share Skrevet Januar 25, 2009 Ja der ser det ut som vi har lignene problemer med rust. Her skal jeg også følge med. Har også ett sånn prosjekt på gang. Det er en 1978mod 320/6 med 220k på meteret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kawaman Skrevet Januar 25, 2009 Share Skrevet Januar 25, 2009 Fint at noen tar vare på gamle E21'r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2009 Ja der ser det ut som vi har lignene problemer med rust. Her skal jeg også følge med. Har også ett sånn prosjekt på gang. Det er en 1978mod 320/6 med 220k på meteret Har du prosjekttråd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2009 Fint at noen tar vare på gamle E21'r Ja jeg liker de vertfall ekstremt godt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zephyr23 Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 morsomt å se andre også med disse bilene har en nylakka e21 316 selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 arti med flere e21:) en kompis har en e21 315 holder på og bygge m10b20 turbo i den nå senk og felger gjør det meste på gammel bmw trenger ikke så mye mer:) lykke til vidre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 arti med flere e21:) en kompis har en e21 315 holder på og bygge m10b20 turbo i den nå senk og felger gjør det meste på gammel bmw trenger ikke så mye mer:)lykke til vidre.. Takker... Turbo hadde vært noe,men vil ha godkjent bil,orker ikke masse styr hver gang den skal til kontroll,eller om det skulle skje noe....hvordan er det å få godkjent noe slikt med turbo egentli? Og senk og felger er egentli det meste som skal til,sant det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 morsomt å se andre også med disse bilene har en nylakka e21 316 selv Ja ny lakk blir det her og,men når er ikke godt å si desverre... Var enklere når jeg jobbet på verksted,alle bilene mine fikk ny lakk....hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Holdte på å kjøpe en e21 323i for mange år siden, men slo det fra meg da jeg åpnet panseret og fant en firesylindra toliter der Nedtur opp og i mente, menmen. Er helt sikker på at dette blir kjempelekkert til slutt. Helt original med senk og 15' BBS RS kan jo være resepten her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 Holdte på å kjøpe en e21 323i for mange år siden, men slo det fra meg da jeg åpnet panseret og fant en firesylindra toliter der Nedtur opp og i mente, menmen. Er helt sikker på at dette blir kjempelekkert til slutt. Helt original med senk og 15' BBS RS kan jo være resepten her... Hehe,ja har mest lyst på sekser,er liksom bmw-lyden over alle... Blir mest mulig original ja,men er usikker på om jeg vil beholde chromen eller hva jeg skal gjøre med den....Tror det kan bli fint både med chrome,og med svart isteden for den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Ville beholdt chromen hvis du går for sølvfargende krysseikfelger. Tror det ville blitt lekkert og kanskje mer helhetlig. Min mening i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå