snorrebmw Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Tar ut motoren i morgen. Men mangler motor fester til den nye. 316 eller 318. Ellers er toppen sendt til maskinering. Blir artig å prøve den... Trur det blir tak i den.
Jås Skrevet April 8, 2012 Forfatter Skrevet April 8, 2012 Tar ut motoren i morgen. Men mangler motor fester til den nye. 316 eller 318. Ellers er toppen sendt til maskinering. Blir artig å prøve den... Trur det blir tak i den. Ok,kan du bruke traversen? De er forskjellige på 4 og 6 sylindra. Jeg har kjørt litt med min nå når det var litt godvær, og det virker bra! Tettstega kasse og ekstra kvikk på toppen med nye kammer og chip.. din kommer nok til og bli veldig morsom...
Jås Skrevet April 12, 2012 Forfatter Skrevet April 12, 2012 Har endelig fått gjort litt på denne igjen.. Bytta stabstaget foran, det gamle er 23,5 mens det nye er 25,6 ca... Bytta også bærearmene til noen med stivere foringer fra topend performance, men har selvfølgelig fått feil...fikk to høyrearmer... Har hatt ei servotannstang liggendes, og tok å monterte denne. Brukte oppigjen styrekulene fra den gamle slik at spissinga ikke må stillest på nytt. Hadde bedre foringer til tannstang liggendes også, men disse fikk jeg ikke bruk for på servotannstanga. Vet ikke om jeg kommer til å koble opp servoen da jeg ikke er sikker på om behovet er der, men nå står vertfall tannstanga klar... Har også fått på de justerbare fjærbeina foran, og mangler kun å montere de bak før understellet er klart til sesongen.
snorrebmw Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Tar ut motoren i morgen. Men mangler motor fester til den nye. 316 eller 318. Ellers er toppen sendt til maskinering. Blir artig å prøve den... Trur det blir tak i den. Ok,kan du bruke traversen? De er forskjellige på 4 og 6 sylindra. Jeg har kjørt litt med min nå når det var litt godvær, og det virker bra! Tettstega kasse og ekstra kvikk på toppen med nye kammer og chip.. din kommer nok til og bli veldig morsom... Traversen passer ja.. tipper det var stas å kjøre litt i god været. Misunner deg det..
snorrebmw Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Ser bra ut.. Disse bilene trenger sårt stivere og bedre understell.. Bilen har blitt meget bra. Husker de første bildene du la ut.. Ligger mange sene timer her.. Gleder meg til å se denne igjen.. Har du forresten noen motor fester liggende..??
Jås Skrevet April 14, 2012 Forfatter Skrevet April 14, 2012 Ligger noen timer i denne bilen ja..og flere blir d nok.. ser veldig frem til første banetreff som ser ut til å bli pinsehelga på rudskogen. Har desverre ikke motorfester liggende ekstra. Hva slags gummi har du tenkt å bruke?
snorrebmw Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Er veldig usikker. Org.? Usikker på om jeg får tak i også. Jeg må bruke fra 318 etc.. Tips mottas med takk..
snorrebmw Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Kjøpte gjenger og fjærer hos ground control. Kjøpte også justerbar camber/caster topp foran: Prøvemontert: Bak var det bare å montere sammen: Du sier: Bak var det bare å montere sammen.. Uttyper du.. Plees.. Så finner jeg ikke de røde plugg ledningene dine.. Hvor kjøpte du disse.? pris?.
Jås Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 Bak tredde jeg gjengepartiet på demperen,de stopper på den originale stopperen på demperen.. Kan bruke det originale topplageret som jeg gjorde på bildet her, eller kjøpe litt hardere lager. Jeg har kjøpt nye nå som skal på. Pluggledningene husker jeg ikke hvor jeg handla, må sjekke opp litt der.
snorrebmw Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Er dette konisk da. ? Du kan ta det opp igjen men de går ikke lenger ned. Måtte vel også skjere vekk fjærstopperen..? Vurderer og lage meg noen slike.. Ikke fornøyd med de andre.. Golf benet passet bolt on?
Jås Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 Er ikke konisk, det sitter en ring på bilsteindemperne som gjengene stopper på. Kan ta de av og på slik jeg vil. Fjærstopper?? Golfdemperen trenger et distansestykke i bunn av fjærbeinet da den er endel kortere.
Jås Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 Jepp. Men jeg har de tynne beina da,blir vel kanskje litt slakke i 323 beina...
snorrebmw Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Sulle laget en "jås sin" how to på dette du. Er utrulig artig å holde på m. Men kan fort bli kostbart med tanke på hva som kan brukes. Og hva som ikke funker så bra.. Jeg er over midels interessert i en fasit her ev. En handleliste...
snorrebmw Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Funker muligens å dreie ut noen avstands stykker å plassere en i bunn og topp..?? Med tanke på at mine fjærbein blir romme..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå