Gå til innhold

Ødela Lambdasonden min:(

jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fant følgende på nettet:

"Zirconium sensors can also be bench tested by heating the tip with a propane torch while monitoring the sensor’s voltage output with a digital voltmeter. Connect the positive voltmeter lead to the signal wire (normally black) coming out of the O2 sensor and the negative voltmeter lead to the sensor’s outer shell. Then heat the tip of the sensor with the propane torch. The tip should be hot enough to turn cherry red, and the flame must enter the opening into the sensor tip. If you get a voltmeter reading above 600 millivolts (0.6 Volts), and the reading quickly changes as you move the flame back and forth over the tip, the sensor is okay. A low reading or one that is slow to change means the sensor needs to be replaced"

Prøvde dette, og med det samme jeg satte propanbrenneren på spissen av sonden ble det spenning. Jeg varmet i ca 20 sekunder, for å brenne av soten. Det resulterte i at spenningen plutselig falt til 0 volt og sonden reagerte ikke lengre...

Kan det være at den ikke tåler slik "testing" ?

Jeg hadde også vasket den i Zalovann forut for testingen, etter tips fra J. Hofstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...