bobben Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Har en Bmw 520i 1994 mod m50b20 som har begynt å fjuske. Motoren fjusker når den er varm.Bilen går fint de første 20 min. Så begynner den å rykke å nappe på høye turtall (ca 4500 i 1 og 2 gir) og så får den litt ettertenning. Deretter kan jeg miste tilnærmet all motorkraft, sliter med å komme meg fremover. Ligger på rundt 1000 i turtall på 1 gir med full gass. Noen ganger dør motoren på tomgang. Har også en følelse av at den henger litt på gassen. Problemet forsvinner i små perioder om jeg stopper og starter motoren. Og er der aldri når motoren er kald. Kan være verdt å nevne at vannpumpen var gåen på bilen når jeg kjøpte den. Men bilen virket bra i et par mnd etter denne ble byttet. Ingen tegn til at toppakningen var gåen. Hadde bilen på eu kontroll hos naf for 2 uker siden og fikk feil på avgass. Eksosanalyse: CO =0.00 % CO COR = 0.00 % HC = 12ppm vol CO2 = 12.8 % O2 = 3.94 % LAMBDA = 1.215 Har byttet innsugsbelgen da denne var sprekk i, men er ikke blitt noe bedre etter dette. Har også gått over med startgass for å se etter falskluft. Men finner ingenting. Har også prøvd å bytte LMM uten at det hjalp noe. Noen som har noen ideer om hva som kan være problemet?
bobben Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Tipper du har en coil som jukser litt Har vært inne på tanken selv. Men er det noen enkel måte å teste coilene på? eller blir det å kjøpe 1 ny og bytte for å se hvilke som fjusker?
Ingebrigtsen Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Ja bare og prøve seg fram Hadde samme problem som deg jeg og, det var coil
bobben Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Ja bare og prøve seg fram Hadde samme problem som deg jeg og, det var coil Takker, stikker å kjøper 1 ny coil og prøver da.
P.O.M. Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Jeg hadde akkurat samme problemet med min Ford Mondeo. Jeg byttet alle pluggledningene og tennpluggene så ble bilen ”som ny”.
Vmaxx Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 prøvd med kondensfjerner på tanken? hadde liknende problemer og da var det kondens..
RogE36R Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Du kan vel teste coilen med å legge tennplugg mot gods, å se om du kun får gnist når du holder den helt inntil eller om den klarer å "hoppe" litt
bobben Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 Har nå prøvd med ny coil. Men uten noen bedring. Noen som har noen andre ideer. Var en bekjent av meg som mente det kunne være temperaturgiveren som satt i toppen som kunne være gåen. noen meninger om dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå