Astar Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Da har jeg fått kjøleproblemer igjen.. Bilen har nå gått helt perfekt etter termostatbytte. Men, har igjen fått kjøleproblemer. Det utarterter seg slik: På kald bil er der kjølevæske i ekspansjonstanken og bilen kjører som normalt. Kjørte ca 12 mil, så begynnte den å koke. Kjølte den da ned, etterfyllte væske og luftet. Kjørte deretter ca 5 mil og alt var normalt utenom ac, som bare ville gi lunken luft. Men, når jeg da parkerte og åpnet panseret for å sjekke, rente det væske ut under ekspansjonstanken. Sjekket forøvrig etter lekkasjer når bilen stod på tomgang og hadde arb.temp og det var da ingen lekkasjer. Hvorfor er det da slik at det lekker ut masse væske etter hver kjøretur, ETTER at jeg skrur av bilen??? Hva skal jeg gjøre??
kanari87 Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Kan høres ut som vannpumpa di har tatt kvelden, og gir dårlig sirkulasjon.
Astar Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Vil vannpumpa gjøre at det leker så mye under ekspansjonstanken hver gang jeg stopper da?
todleif Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Eg hadde lekkasje når motoren var av når vannpumpa mi var dårligt. Fattern oppdaga det og lurte om eg hadde ac. (som eg ikkje har) For meg høyres det ut som vannpumpa di er dårlig. Ikkje akkurat eit uvanligt problem!
Aroid Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 under ekspansjonstanken. Hvor under? låkket eller under selve tanken.
skien Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Det er mest sannsynlig radiatoren din som er defekt det er jo et kjent problem at ekspansjons tanken blir større på midten så lekker den i o-ringen i bunnen......
Aroid Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 som skien sei her. så er det nok sant. jeg har byttet mange på E46 og E39 er nok en forbruksvarer på bmw vist man ikke bruk rett kjølevæske og bytter ut etter vær 3-4år
Astar Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 under ekspansjonstanken. Hvor under? låkket eller under selve tanken.Under selve tanken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå