Rune B. Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Hei. Tenkte jeg skulle prøve å lage en liten tråd om hva vi har gjort med en e28 for å få den litt mer egnet til banebruk. Det er jo ikke den enkleste bilen å begynne med akkurat, men siden jeg liker karosseriet veldig godt er det bare å prøve å herke sammen noe.. Dette var utgangspunktet: Det var en 1985 528i. Kjørte 1 sesong slik den var før jobben begynte. Slik så det ut etter demontering:IMG]htt[p] Vi prøvde forresten først en M106 motor i bilen, men vi fant ut at den ikke var så bra egnet til mitt formål. Men fy fanken for et drag det var i den med 1.0kg ladetrykk Så ble bilen sendt av gårde for burbygging hos en kar på sokna. Greit å ha hvis uhellet skulle være ute. Bilder av buret kommer seinere. Etterhvert prøvde vi en m30b35 motor i bilen. Den var helt standard bortsett fra kam fra 528i, som jo har litt spissere kam enn 535i. Den gikk helt greit, men toppen sprakk og da begynte tankene og surre mer mot en s motor. Her er noen bilder av bilen med 3.5 liter og faktisk bare 2 uker etter at den var grønn og full av rust. Det gikk jevnt ei stund her måtte rekke rud racing treffet. Noen bilder fra første treffet: Må få takke to kamerater som er fast inventar i garasjen. Uten Trond S. og Thorbis hadde ikke dette gått! De er trofaste som en gammal labrador Etter en tysklandstur som ihvertfall for bilen sin del gikk til Hælvete, så ble det innhandlet en S38B36 til bilen. Oppdaterer etterhvert som jeg har tid og ork. Takk for oppmerksomheten så langt..
Alecken Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Grom E28!! Må si jeg beundrer alt arbeidet du fikk gjort på bare 2 uker.
ole anders Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Legger ut noen bilder av bilen som jeg hadde liggende også Håper det var greit Rune ?
E28 TURBO Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Oi i like! Blir det standard m5 eller turbo? En sånn m5 motor går jo bra orginalt, men kommer jo ann på om du skal være gatebilgutt eller kjøre fort..? Trond s har sett litt på min på e 28 forumet. Er stort sett ferdig for vinteren jeg. Ble et stress opplegg da eieren av bygget jeg sto i begynte å mase etter 3 uker.. hehhe. Ble maraton skruing og nå er jeg stort sett ferdog. Utrolig fint med de felgene til den hvite bilen! Flott bil! Åssen dempere, bremser?
Rune B. Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Skrevet Januar 27, 2009 Oi i like! Blir det standard m5 eller turbo? En sånn m5 motor går jo bra orginalt, men kommer jo ann på om du skal være gatebilgutt eller kjøre fort..? Trond s har sett litt på min på e 28 forumet. Er stort sett ferdig for vinteren jeg. Ble et stress opplegg da eieren av bygget jeg sto i begynte å mase etter 3 uker.. hehhe. Ble maraton skruing og nå er jeg stort sett ferdog. Utrolig fint med de felgene til den hvite bilen! Flott bil! Åssen dempere, bremser? Takk takk=).. Bilen er kjørt en sesong med M5 motoren allerede. det er bare jeg som er sjukt treg med tråden Kommer bilder fra prosessen etterhvert. Det er bare en standard s38b36 gitt. Trur det ligger noen bilder fra Gatebil på e28 forumet. Bilen din ser jo skikkelig feit ut da. Liker looket veldig bra!
thorbis Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 ser her ja rune da blei det prosjekttråd på deg også. gikk lei brøytinga i går:P hehe skal ta og slenge opp noen av bygge bildene jeg har på pcen av vogna di etter arbe jeg. mye "uncut" matriale som det heter hehe mvh Thorbjørn R
Rune B. Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Skrevet Januar 27, 2009 Her er litt bilder fra lakk og M5 motor innsetting pluss et par fra burbygging.
knut_olestad Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Var det deg jeg kjøpte Bilsten demperne mina av?
Rune B. Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Skrevet Januar 27, 2009 Var det deg jeg kjøpte Bilsten demperne mina av? Si det. Hvis du kom i en rød e36 cabriolet så stemmer det nok. Du skulle ha de på en e24 635. Ellers husker jeg ikke om jeg har solgt noen flere Bilstein dempere egentlig. Men kan være mulig likevel Har du vært her på gården mener du altså?
thorbis Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 her kommer noen av bildene jeg hadde liggende. havarert s38 på vei ut. ute klar for litt behandling denne vintern. her har runemann gått løs med kappen gitt:D fra gatebil september.(utrolig bra bilde må jeg bare legge til) dette er fra høsten 07. ser ikke mye ut som bil her. mvh Thorbjørn R
H_Vatn Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 endelig kom det prosjekt tråd om denne:) her skal det følges med:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå