E28 TURBO Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 Har hatt Autronic sm4 i bilen ca 1 år nå. Uten turteller, men skal mappe om fredag og vil gjerne ha det i orden. Har bok på bil og sprut. Signal ledn på sprutet er grå og sort. Der er og utgang på msd tenningsboksen. Ut fra boka som jo er bra er det litt vanskelig å se ut fra koblingsskjema hvilken ledn fra instumentet som er til turteller. Jeg tolket det først til at det var den sorte og hvite. Og at den blå og hvite var til forbrukes måleren. Men de er og koblet sammen på et hvis etter skjema. Men har og diskutert dette litt med Morty og han mener at det er den grønne ledn som er til turteller. Jeg har prøvd å koble til alle tre i tur. Jeg har koblet til både fra signal ledn på autronic og fra msd. Jeg har prøvd to instrumenter og jeg vet instrumentet som står i bilen var ok før jeg mont autronicen. Noen som vet med sikkerhet åssen ledn det er? Og om event den forbruksmåleren og må kobles til på noe vis? Eller om noe må laskes. Har brukbar fårståelse på elektro ,men nå står jeg fast gitt. Vet Morty og plages med det samme på sin bil, den har haltech hjerne. Alle svar motas med takk! Truls Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw pat Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 hei. Etter mitt koblingskjema skal ledningen være sort. Orginalt ligger pluggen som kobler sammen instrumentet og motorledningsnettet rett ved styresentralen i hanskerommet. Pluggen er hvit og inneholder tre ledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2009 Ok. har amerikansk bok, så mulig det er forskjeld. Vet av det koblingstykket. Skal prøve den i morra. Mvh Truls Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw pat Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 De grønnen er stømførende til den orginale styresentralen. hvit er til forbruksmåler går over til hvit/sort i den lille hvit pluggen blå/sort er til turteller går over til sort i den lille hvit pluggen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2009 Dæven Pat der hjalp du meg big-time! Skjønte mindre og mindre og når du ikke vet åssen ledning ... ja du skjønner. Men Viste seg å være brudd i høytaler kabelen jeg brukte som jumper. Fant ut av det da den ikke ville virke, men byttet kabel og fortsatt ville den ikke. Men byttet instrument og da kom den jaggu! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Da er det vel likt som på e30 da Mulig du grilla instrumentet når du har prøve koblet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå