Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt om E30 318is, stemmer dette?

Isåfall, har en 316i fra 1986-1987 som jg vurderer å få i en 318is motor som jg skal leke litt med. Vil dette bli noe veldig vanskelig å få til tror dere? Og godkjenningen av denne burde gå greit pga r4 og r4 motorer.

Har søkt i forumet men finner ikke vett av svar. Takker for alle innspill! :wink:

Skrevet

318is har 325 understell hvertfall.

Men det bør jo være godkjenbart da du ikke øker akselvekten noe særlig (vil janta)

Skrevet

facelift har større frontlykter framme, andre baklykter, annen hjulbue bak, andre orginale støtfangere det er vel alt det visuelle. motoren i facelift har annen kompressjon og bare 1 føler på kassa. (eller 0?) det er vel alt jeg veit om.

Skrevet

I 1987 ble E30-serien revidert. Revisjonen inneholdt to betydelige endringer i motor-avdelingene, samt noen midre kosmetiske karosserimodifikasjoner. Nå fikk alle E30-modellene med sekssylindret motor ni liter større drivstofftank, og M20 rekkesekser-motorene endret innsprøytningssystem fra Bosch Jetronic til Bosch Motronic. Dette styrket 320i til 129 Hk, og 325i fikk en nydesignet sylindertopp som dro effekten ned med èn Hk til 170 Hk, samtidig som drivstofføkonomien ble forbedret, særlig på 320i. 325i-modellene fikk nå servoassistert styring, blokkeringsfrie bremser (ABS) og sentrallås som standardutrustning. M10-motorene i 316 og 318i ble erstattet av den nye M40-motoren med registerreim istedenfor registerkjede, som hadde vært kamakselens drivlinje i M10-motorene. Den nye M40-motoren var også utrustet med Motronic innsprøytning. Den nye 318i nå hadde 113 Hk og var merkbart smidigere enn den gamle 105-Hk-versjonen. 316 ble erstattet av 316i, som brukte en 1596 ccm-versjon av M40-motoren og produserte 100 Hk. Dette motoriseringsalternativet tilbød ikke like stort dreiemoment som den gamle 90 Hk 1766-ccm M10-motoren den erstattet, men likevel leverte den en aksebtabel drakraft sammenlignet med flere av de andre bilmerkene i sin klasse på denne tiden. På enkelte markeder, for eksempel i Sør-Afrika, gikk den gamle M10-motoriserte forgassermatede 316 fortsatt å få kjøpe mye lenger, og man måtte vente helt til 1991 før 316 gjorde vei for 316i. Karosserimessige forandringer på E30 i 1987 inkluderte nye støtfangere av plastmateriale foran og bak, nydesignede baklykter og nye frontlykter av linsetypen. Høsten 1987 lanserte BMW de nyreviderte 1988-modellene av E30-serien som «E30 Facelift», og kombimodellen Touring som nykommer i modellprogrammet.

Fra wikipedia

Skrevet

Jeg sliter med å finne E30 318is motor, den samme motoren skal visstnok ligge i E36 og?

Da lurer jeg på noe, om jeg tar den fra E36. Hva vil jeg trenge for å få den til å passe på E30? Eller er dette bolt on?

  • 2 months later...
Skrevet

trenger bunnpanne, motorfester, girkasse(hvis du bruker kasse fra e36 får du rå utveksling). Må også skifte kontakten mot sikringsboksen... Insugsmanifolden er forskjellig, den på e30 motoren er best...

Jeg kan ta hele ombyggingen jeg :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...