Gå til innhold

Problem med Vindusviskere

djheaven
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Idag fikk jeg meg min første BMW :) En 525 TDS. I meget bra stand.

Men,jeg viste om en feil på bilen,det er at vindusviskerne ikke virker helt. Slår jeg på de,interval,eller på hakk 1,virker de ikke. Men ved å sette på max hastighet,da går de.

Det jeg lurte på,er hva som kan være galt,og hva jeg kan se etter?

En annen ting jeg lurer på.. Dette er en 94Mod. er det noe spes med den utgaven? Noe jeg bør se etter,og passe på?

Bilen går rent, virker litt dau opp til 60,og det skal ikke mye til før man kveler bilen,slipper jeg clutsen uten å gi gass,dauer den med en gang. Hva kommer det av? Turtalle ligger på rett rundt 1000 på tomgang.

Trenger dere mer info,så si fra :) Og husk,jeg har ikke hatt BMW før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,tusen takk for den linken. Skal se igjenom den,og prøve det som står der.

Men jeg så igjenom sikringene før idag. men kunne ikke se at noen var gåen. Men,skal prøve å bytte nr24,bare for å teste..

Men's jeg kommer på det. Vindu's heisen på framvinduene virker heller ikke. Vil si,jeg trykker på knappene, men vil ikke heise/senke vinduene..

Tips på hva det kan komme av?

Som sagt, :) er ikke en racer på BMW.. Men fy F 525 er go å kjøre da :)

Og kom på en ting til. :) Er det reim,eller kjede på 525TDS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kjede på denne motoren. er bare å kjøre å kjøre. men jeg bruker å tilsette 2 taktsolje i dieselen av og til for å smøre systemet da den norske dieselen er så tørr. bruker shell sin 2 taktsolje for påhengsmotorer nautilus heter den meget lett blandbar.

bare husk på å bruke sikkelig olje på motor og skift når det skal skiftes så holder turbo lengre og . samt å vente litt med hardkjøringen og la motor hvile på tomgang før du stopper den hver gang. men detter gjelder skjenerelt alle dieslbilel\turbobiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for de tipsene. :)

Det med å ha i ekstra olje,er det noe spes mye du bruker da? Og er det noe du gjør hele åre?

Har ikke fått kjørt den så hardt enda, venter på nye fjerer og dempere bak,så den slutter å gynge :)

Men,er det en stor fordel å chipe de 525? Den jeg har,er litt treg av seg opp til 60,eller 2500 på turtalle,da kommer den seg. Er det normalt eller da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min var satt på en tunings boks men da oppførte automaten seg rart men bilen gikk mye bedre hehe men den er plukket av nå så det med dreimoment vet jeg ikke så mye om annet en at bilen ligger på ca 2000-2500 under kjøring.

noen dl er nok det jeg har i når jeg husker på det hele året men skal ikke ha i ved eu kontroll hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...