en325ic Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Hei har nu vært plaget med min e36 325i me at den har nøkket en del på kald motor. har tatt diagnose og feil minne er -Lamda sonde avbrutt -Lamda regulering (dette er en følge feil av sonde avbrudd) Har bytta sonde før jul. Blei ikke bedre etter dette! Bytta plugger i går og til orginal ecu pga høyt bensin forbruk 2liter på mila blei litt bedre etter dette! Har sjekket - sonde - frieksos - falsk luft -stikk på sonde - stikk på ecu har ikke enda målt lednings nett, men skal rive t helga vest tid.. er ikke så veldig arti å kjøre me en lamda verdi på 0.45v er veldig feit blanding.. Håper det er noen som har vært borti det samme og jør min jobb litt lettere
montrealblue Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Hvordan måler du lambdaen? Er det høy eller lav spenning som er feit blanding?
en325ic Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Skrevet Januar 29, 2009 jeg har bare målt spenninga på lamda på tester, må se i autodata om hvordan man måler denne! jo lavere strøm det er jo feitere blanding og motsatt..
montrealblue Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 hva som er optimal verdi da? Jeg prøvde å plugge ut sondene, og målte på jord og på alle ledningene på sonden. Fikk 0 verdi. Noen som hvilken ledning som er hva?
E36Cab1 Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Jo lavere spenning,dess magrere blanding og omvendt...så 0.45 vil jo ligge midt imellom da denne pendler mellom ca 0 til 0.9.
E36Cab1 Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 hva som er optimal verdi da?Jeg prøvde å plugge ut sondene, og målte på jord og på alle ledningene på sonden. Fikk 0 verdi. Noen som hvilken ledning som er hva? Optimal verdi er at den skal pendle i spenning mellom minimum og maksimum når tilkoblet.
montrealblue Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 hva som er optimal verdi da?Jeg prøvde å plugge ut sondene, og målte på jord og på alle ledningene på sonden. Fikk 0 verdi. Noen som hvilken ledning som er hva? Optimal verdi er at den skal pendle i spenning mellom minimum og maksimum når tilkoblet. Hvordan måle da? Skal den pendle helt fra 0-0,9v? Høres jo ikke helt stabilt ut... Jeg målte på suzukien min. Den har bare en leder, og den lå stabilt på 0,8v (ikke tilkoblet) Så den får nok for feit blanding, men den var jo stabil!
E36Cab1 Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 hva som er optimal verdi da?Jeg prøvde å plugge ut sondene, og målte på jord og på alle ledningene på sonden. Fikk 0 verdi. Noen som hvilken ledning som er hva? Optimal verdi er at den skal pendle i spenning mellom minimum og maksimum når tilkoblet. Hvordan måle da? Skal den pendle helt fra 0-0,9v? Høres jo ikke helt stabilt ut... Jeg målte på suzukien min. Den har bare en leder, og den lå stabilt på 0,8v (ikke tilkoblet) Så den får nok for feit blanding, men den var jo stabil! Skal pendle ja,de med 2 sonder(før&etter kat) er det kun den første som skal pendle. Les her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... ght=lambda http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... ght=lambda
montrealblue Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 oki takk for tipsa:) men er det noen som vet hvilke farge som er hva på ledningene til lambdaen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå