caaatooo Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 I går prøvekjørte jeg en 96 modell 318i. Når den sto å bakket var motortemperaturen fin (pila sto rett opp på måleren), mens når jeg kjørte med bilen ble motoren kaldene (gikk bra mye ned mot blå-feltet på måleren, men ikke helt ned). Det var forholdsvis kaldt ute, 5 - 6 minusgrader, men dette skulle vel ikke ha så mye å si? Jeg vil anta at mulige feil kan være termostaten eller vannpumpa som er på tur til å takke for seg, men hva annet kan det være? I tillegg lurer jeg på hvor stor "dødgang" det skal være i girkassen på en slik bil? Denne er angivelig kjørt litt over 160.000 km, og hadde en del "dødgang" da jeg satte den i gir. Likevel føltes kassen presis og tett å gire med, selv om det ikke var montert shortshift på den. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xtrapowerneeded Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 kan ligne på at termostaten er gåen, ja... hatt akkurat det samme problemet på min 318. Når det gjelder girkassa så har eg og ein del dødgang, sjølv om den er presis. Så vil tru det er ganske så normalt. Men såklart er det jo visse grenser for kor mykje dødgang det kan vere, men litt dødgang er no vanleg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2009 Takk for hurtig svar Jeg vil anta at det ikke skulle være noe annet problem, selv om jeg er interessert i å høre hva det kan være - et "worst case" senario. Noen flere som har innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2009 BUMP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2009 Bump! Noen som vet om dette eventuelt kan skyldes toppakningen..? Er det ellers noe man må være oppmerksom på med M43(?) motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 hadde samme problem på en E46 320 jeg hadde,og der var det termostaten som var gåen,og stod i full åpen stilling hele tida,så motoren greide å bli varm når den stod i ro,men når du kjører,og det er såpass kaldt ute,og du får kald luft mot radiatoren så kjøler den seg fort ned. om vannpumpa var begynt å takke for seg ville vel heller symptomene være at motoren gikk seg varm,og da kunne du fort ha fått et problem med toppakningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå