Gå til innhold

Problemer med motorvarme, 96 modell E36 318i

caaatooo
 Share

Anbefalte innlegg

I går prøvekjørte jeg en 96 modell 318i. Når den sto å bakket var motortemperaturen fin (pila sto rett opp på måleren), mens når jeg kjørte med bilen ble motoren kaldene (gikk bra mye ned mot blå-feltet på måleren, men ikke helt ned). Det var forholdsvis kaldt ute, 5 - 6 minusgrader, men dette skulle vel ikke ha så mye å si?

Jeg vil anta at mulige feil kan være termostaten eller vannpumpa som er på tur til å takke for seg, men hva annet kan det være?

I tillegg lurer jeg på hvor stor "dødgang" det skal være i girkassen på en slik bil? Denne er angivelig kjørt litt over 160.000 km, og hadde en del "dødgang" da jeg satte den i gir. Likevel føltes kassen presis og tett å gire med, selv om det ikke var montert shortshift på den.

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ligne på at termostaten er gåen, ja... hatt akkurat det samme problemet på min 318.

Når det gjelder girkassa så har eg og ein del dødgang, sjølv om den er presis. Så vil tru det er ganske så normalt. Men såklart er det jo visse grenser for kor mykje dødgang det kan vere, men litt dødgang er no vanleg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem på en E46 320 jeg hadde,og der var det termostaten som var gåen,og stod i full åpen stilling hele tida,så motoren greide å bli varm når den stod i ro,men når du kjører,og det er såpass kaldt ute,og du får kald luft mot radiatoren så kjøler den seg fort ned.

om vannpumpa var begynt å takke for seg ville vel heller symptomene være at motoren gikk seg varm,og da kunne du fort ha fått et problem med toppakningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...