laxen Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Har prøvdt å banke det ut bakfra i 2 timer nå og begynner å bli rimelig lei.. finnes det noe spesialverktøy som ikke koster skjorta eller har noen et super duper triks på lur? Takker for alle hjelpsomme svar
Bimmerlars Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Må presses ut. Kan evnt. lage deg en mekanisk "presse" med en plate på baksida som passer lagerets yttering, en kopp på fremsiden som lager kan gå inni. Tre en gjengestang igjennom med mutter på baksida og skru det ut
laxen Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Skrevet Januar 29, 2009 fikk slått ut det på andre siden, men får prøve å få laga ei slik "presse" i morra.
Fliid Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Du har vel sikkert husket å gjerne segringen som låser den ytterste lagerbanen til bærearm. Varme kan fungere. Godt med rustløser (f.eks wd40) er også til god hjelp.
Bmw_325i_ Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 ikke å anbefale å slå dem ut ihvertfall.. lagerflater osv er ikke spesielt glad i det.
Fliid Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Føler at du trenger å utdype deg der. Har selv banket ut flere lager , uten antydning til "havari" av noe slag på annleggsflater. Så forstår ikke hva du mener. Så lenge banen lageret ligger i inne i bærearmen er inntakt etter at man har banket, så er jo alt i sin skjønneste orden. Tror ikke at jeg har vært kun heldig.
Bmw_325i_ Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 såklart alt går AN, sa at jeg anbefaler ikke å slå ut. sett flere som har fått slått det så skeivt ut at det har tatt skade. er en grunn til at det heter press pasning det er pressa inn å mest naturlig å presses ut også. hehe
Fliid Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Det er ærligtalt inn som er værre mtp hva du beskriver. For å slå skeivt ut så må man, hmm, bruke en skrutrekker for å banke ut eller noe.. Så lenge man bruker hylse, så banker mann i midten av hylsen man bruker.
Bmw_325i_ Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 jaja. men hvis du får slått det ut, så slår du inn det nye også da?
Fliid Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Ingen automatikk i det. Slå ut, presse inn, slik gjør jeg og flere det. Ingen som sier man trenger å bruke hydraulikk presse. Håndmakt presse fungerer like fint. Altså, hjemmelaget. Som i mine "spesial verktøy" så fungerer pipen jeg har til å presse inn med, kun til å presse inn med, ikke ut. Er en gammel lagerbane. Jeg er nok ikke den eneste som har det slik. En såkalt sleggemekaniker, han/hun slår alt inn, ut, opp, ned. Jeg stiller meg kritisk til å blir satt i en slik bås. : )
Fliid Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Har prøvdt å banke det ut bakfra i 2 timer nå Noe sier meg at trådtarter har prøvd dette.. Mulig jeg tar feil, men...
Bmw_325i_ Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 sant nok. bytta selv hjullager høyre side på min e30 å brukte presse begge veier. men bytta til powerflex foringer så da måtte jeg av med hele greia anyways. alle har vel sin måte å gjøre ting på
|Ole| Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 eg har aldri hatt problem med dette på e30 iallefall...
|Ole| Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Må presses ut. Kan evnt. lage deg en mekanisk "presse" med en plate på baksida som passer lagerets yttering, en kopp på fremsiden som lager kan gå inni. Tre en gjengestang igjennom med mutter på baksida og skru det ut Koppen skal presse på ytter ringen, ikkje inni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå